وزارت دفاع روسیه روز شنبه گفت که بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ نفر از نیروهای مسلح این کشور به ویروس کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «تاس»،  در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که پس از انجام تست‌های گسترده در میان نیروهای مسلح این کشور از ماه مارس تا امروز، تست یک هزار و ۱۷۷ نفر از نظامیان مثبت بوده که از این تعداد یک نفر در شرایط وخیم قرار داشته و ۱۴ نفر نیز در شرایط متوسط هستند و بقیه نیز هیچگونه علائمی نداشته‌اند.

در این بیانیه آمده که علاوه بر نظامیانی که تست ابتلا به کرونای آنها مثبت بوده، یک هزار و ۱۹۵ نفر نیز از دانشجویان وزارت دفاع نیز به ویروس کرونا مبتلا شده و ۳۲۲ نفر از غیرنظامیان این وزارتخانه نیز کرونا گرفته‌اند.

همچنین در میان معلمان و دانشجویان مجموعه‌های پیش دانشگاهی این وزارت نیز ۲۰۹ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد با توجه به اقدامات اتخاذ شده توسط این وزارت، ۲۷ مجموعه از ۳۱ مجموعه پیش دانشگاهی این کشور که بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ دانشجو داشته‌اند هیچگونه مورد ابتلا به کرونا در آنها گزارش نشده است.

از سوی دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته با ابتلای ۹۶۲۳ نفر دیگر به کرونا در روسیه، شمار مبتلایان به ۱۲۴۰۵۴ نفر رسیده که این بیشترین تعداد ابتلای روزانه در روسیه است. 

پنجاه و هفت مبتلا به کرونا به شمار فوتی‌های این ویروس در روسیه اضافه شدند تا تعداد کل فوتی‌ها به ۱۲۲۲ نفر برسد. مقام‌های روسیه روز جمعه (دیروز) از فوت ۹۶ نفر خبر داده بودند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.