دانشگاه «جانز هاپکینز» اعلام کرد که ظرف ۲۴ ساعت گذشته با مرگ یکهزار و ۴۲۶ نفر دیگر، مجموع قربانیان ویروس کرونا به ۶۶ هزار و ۳۶۹ نفر افزایش یافت.

طبق این آمار و ارقام منتشر شده، ظرف ۲۴ ساعت گذشته، دستکم ۲۹ هزار و ۷۸ مورد جدید به ویروس «کووید-۱۹» مبتلا شدند تا مجموع مبتلایان به این ویروس ناشناخته در ایالات متحده آمریکا به یک میلیون و ۱۳۲ هزار و ۵۳۲ نفر افزایش یاید.

با اینحال، پایگاه اطلاع‌رسانی worldometers، مجموع مبتلایان به کرونا در ایالات متحده آمریکا را یک میلیون و ۱۶۰ هزار و ۷۷۴ نفر و مجموع قربانیان آن را ۶۷ هزار و ۴۴۴ نفر اعلام کرد و ایالت نیویورک با مجموع ۳۱۹ هزار و ۲۱۳ مورد ابتلا و ۲۴ هزار و ۳۶۸ مورد فوتی همچنان کانون بیماری همه‌گیر کرونا در آمریکا محسوب می‌شود.

طبق آمار و ارقام منتشر شده، تاکنون دستکم سه میلیون و ۴۸۴ هزار و ۱۷۶ نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌ و ۲۴۴ هزار و ۷۷۸ نفر از آنها نیز جان خود را از دست داده‌اند و آمریکا همچنان بیشترین آمار مبتلایان و فوتی‌های مرتبط با کووید-۱۹ در جهان را دارد.

این آمار و ارقام در شرایطی منتشر شده است که روز گذشته (شنبه)، شبکه آمریکایی «سی ان ان» در گزارشی نوشت که موج دیگری از ویروس کرونا احتمالاً در پاییز امسال ایالات متحده آمریکا را هدف قرار می‌دهد.

کارشناسان بهداشت و درمان در آمریکا اعلام کردند که احتمالاً شیوع ویروس «کووید-۱۹» در بسیاری از بخش‌های ایالات متحده آمریکا به واسطه قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی روند کاهشی داشته باشد اما در عین حال به مردم این کشور توصیه کرده‌اند که هنوز برای برنامه‌ریزی به منظور برگزاری میهمانی‌ها، مسافرت‌ها و رفتن به اداره زود است.

در شرایطی بسیاری از افراد در ایالات مختلف تلاش می‌کنند، زندگی روزمره خود را از سربگیرند و ایالات بیشتری در آمریکا در حال کاهش یا لغو دستورات «ماندن در خانه‌» هستند، کارشناسان بهداشت و درمان آمریکا پیش‌بینی کرده‌اند که دور دوم بیماری کرونا «اجتناب‌ناپذیر» است و احتمالاً پاییز  امسال آغاز می‌شود .

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.