سردار قاسم رضایی در این باره گفت: با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی، مرزداران استان سیستان و بلوچستان از فعالیت باند کلان قاچاق موادمخدر در منطقه مرزی میرجاوه مطلع شدند.

وی افزود: با اشراف اطلاعاتی مرزبانان، محل‌های تردد احتمالی قاچاقچیان شناسایی و برای رصد منطقه، تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی با حساسیت ویژه‌ای مورد استفاده قرار گرفت که رادار موجود در نوار مرز، خودروهای قاچاقچیان را شناسایی کرد.

فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: مأموران با اجرای طرح مهار و مسدود کردن محورهای نفوذی، قاچاقچیان را در محاصره خود قرار داده و با استفاده از قانون بکارگیری سلاح و با رعایت اقدامات احتیاطی و تأمینی، اقدام به تیراندازی سنگین به سمت سوداگران مرگ کردند و قاچاقچیان که خود را در تنگنا می‌دیدند و توان مقابله با مرزبانان را نداشتند، با مخفی کردن محموله موادمخدر در دهانه "ملندی"، از محل متواری شدند.

براساس گزارش سایت پلیس، سردار رضایی با بیان اینکه یک نفر از سوداگران مرگ دستگیر شد و تلاش برای دستگیری سایر قاچاقچیان در مرزها ادامه دارد، گفت: مرزبانان موفق شدند در پاکسازی محل درگیری ضمن توقیف دو دستگاه خودروی تویوتا، مقدار دو تن و ۳۰۶ کیلوگرم انواع موادمخدر شامل ۲ تن و ۷۰ کیلوگرم تریاک، ۱۴۳ کیلوگرم حشیش، ۶۰ کیلوگرم شیشه و ۳۳ کیلوگرم سایر مواد مخدر را به همراه مقادیر قابل توجهی سلاح و مهمات کشف کنند.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی افزود: مرزهای جنوب شرق، شرق و جنوبی کشور با حضور مرزبانان غیور، برای فعالیت‌ قاچاقچیان موادمخدر ناامن است و مأموران برای مبارزه با این پدیده شوم خانمان سوز، اجازه جولان به قاچاقچیان و باندهای کلان قاچاق مواد مخدر را در مرزهای کشور نخواهند داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.