سه صادرکننده بزرگ نفت آمریکا شامل اکسون موبیل، شورون و کونوکو فیلیپس قصد دارند تولید نفت آمریکا را مجموعا ۶۶۰ هزار بشکه در روز تا پایان ژوئن محدود کنند. در سراسر آمریکا تولید نفت همه شرکتها از اواسط مارس تاکنون حدود یک میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کرده است.

هنوز برآورد دقیق میزان کاهش تولید نفت آمریکا زود است اما اگر این کاهش برای کل سال انجام بگیرد، بزرگترین کاهش تولید از حداقل سال ۱۹۸۴ خواهد بود. بعلاوه این کاهش تولید وعده دولت ترامپ درباره حذف دو میلیون بشکه در روز نفت از بازار را عملی می کند.

طبق مطالعات بانک فدرال رزرو کانزاس سیتی، اگر قیمت نفت حدود ۳۰ دلار در هر بشکه بماند، حدود ۴۰ درصد از تولیدکنندگان نفت و گاز با خطر انحلال در یک سال آینده مواجه خواهند بود. تعطیلی تولید یک پدیده آمریکایی نیست و از نروژ گرفته تا برزیل هم تولیدکنندگان تحت تاثیر ریزش قیمتها، ناچار شده اند تولیدشان را محدودتر کنند.

تولیدکنندگان آمریکایی بسیار سریعتر از آنچه تصور می رفت، تولیدشان را کاهش می دهند زیرا قیمت نفت به پایین قیمت سودآوری آنها رسیده است. در داکوتای شمالی، شرکتها تقریبا یک سوم از تولید این ایالت را تعطیل کردند و بیش از ۴۰ درصد از این کاهش تولید توسط شرکت "کانتیننتال ریسورسز" انجام گرفت.

طبق آمار شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز، در هفت هفته گذشته بیش از نیمی از دکلهای آمریکایی غیرفعال شده اند و منطقه پرمیان باسین وست تگزاس و نیومکزیکو در ۵۶ درصد این تعطیلی سهیم بوده اند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، ابرغولهایی مانند اکسون و شورون که دیرتر به انقلاب نفت شیل پیوستند در موقعیت بهتری نسبت به سایر تولیدکنندگان برای تحمل رکود فعلی قرار دارند اگرچه بودجه آنها هم از افت قیمتها آسیب دیده است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در آخرین گزارش ماهانه خود پیش بینی کرد که تولید نفت خام آمریکا تا پایان دسامبر امسال به ۱۱.۷۶ میلیون بشکه در روز خواهد رسید که در مقایسه با تولید ۱۲.۸۷ میلیون بشکه در روز در نوامبر ۲۰۱۹ کاهش قابل ملاحظه ای را نشان می دهد. همچنین این آژانس برآورد تولید نفت آمریکا در سال میلادی آینده را به میزان ۱.۶ میلیون بشکه در روز کاهش داد و بیش از ۱۱ میلیون بشکه در روز پیش بینی کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.