منابع خبری گفته‌اند «رابرت او براین»، مشاور امنیت ملی آمریکا از زمان شیوع ویروس کرونا در این کشور در انظار عموم ظاهر نشده است. 

مقام‌های فعلی و سابق شورای امنیت ملی کاخ سفید به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفته‌اند در حالی که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در حال تلاش برای مبارزه با تبعات بیماری دنیاگیر «کووید-19» است از وجود سرمایه‌ای در کابینه‌اش برای مدیریت بحران محروم است: یک مشاور امنیت ملی شجاع و فعال که قادر به شناسایی تهدیدها است و اقدامات لازم را برای برطرف کردن آنها انجام می‌دهد. 

طبق این گزارش، اوبراین که چهارمین مشاور امنیت ملی ترامپ است در جریان تلاش‌های دولت برای مبارزه با کرونا از انظار عموم غایب بوده است. او به جای ایفای نقش رهبری در مبارزه با شیوع این بیماری، وظایف را به دستیارانش محول کرده و حتی در جلسات کارگروه مبارزه با کرونا هم شرکت نکرده است. 

وظیفه اوبراین در کسوت مشاور امنیت ملی کاخ سفید تحلیل داده‌های اطلاعاتی رسیده از بخش‌های مختلف دولت، شناسایی زودهنگام تهدیدهای بالقوه و هماهنگ‌سازی پاسخ دولت به بحران موجود است. 

او به جای این کار خودش را از مدیریت بحران عقب نگاه داشته و معاونش «متیو پوتینگر» را مأمور انجام وظایفش کرده است. مقام‌های آگاه به سی‌ان‌ان گفته‌اند رویکرد اوبراین نقش زیادی در غفلت دولت ترامپ از شیوع این بیماری در آمریکا طی روزهای اول داشت. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.