اسپوتنیک گزارش داد، شبه جزیره کریمه بار دیگر در مارس ۲۰۱۴ به روسیه ملحق شد که نتیجه رفراندومی بود که بیش از ۹۶ درصد از سکنه این شبه جزیره از آن حمایت کرده بودند. با این حال، این اقدام با مخالفت اوکراین و اکثر کشورهای غربی شامل اعضای اتحادیه اروپا قرار گرفت و آن‌ها چندین دور تحریم‌ علیه مسکو اعمال کرده‌اند.

گرهارد شرودر با حمایت از لغو تحریم‌های ضد روسی اتحادیه اروپا تاکید کرد، همکاری با فدراسیون روسیه خصوصا در بحبوحه این بحران بهداشتی و اقتصادی جهانی ناشی از شیوع کووید-۱۹ ضرورت دارد و حیاتی است.  

شرودر گفت: در حال حاضر ما با برهه دشواری در وضعیت‌ اقتصادی روبرو هستیم که ناشی از بحران ویروس کرونا است و ما به همکاری بیشتری نیاز داریم. برای همین است که این تحریم‌های بی‌معنا باید برداشته شوند.

صدراعظم پیشین آلمان در مصاحبه‌ای درباره اعمال تحریم‌های اروپا در پاسخ به "الحاق شبه جزیره کریمه" که نقض قوانین بین‌المللی محسوب می‌کنند، گفت: هر آنکه گمان می‌کند با اعمال تحریم‌هایی می‌توان روسیه را به انجام کاری وادار کرد، سخت در اشتباه است. هیچ رئیس‌جمهوری در روسیه دیگر کریمه را به اوکراین پس نخواهد داد.

او همچنین درباره وضعیت در شرق اوکراین گفت: هم‌زیستی مسالمت‌آمیز تنها در صورتی ممکن می‌شود که اوکراین یک کشور فدرال بشود و شرق آن خودمختاری بیشتری به دست آورد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.