مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین گزارش داد، حسام بدران در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی حماس اظهار داشت که مقاومت فلسطین به وعده خود در رابطه با آزادی اسرای فلسطینی و تحقق دستاوردی بزرگ در پرونده مبادله اسرا به دور از چشم رسانه‌ها پایبند است.

بدران تصریح کرد که کرانه باختری با خطری حقیقی مواجه است و دیگر چیزی باقی نمانده که جناح سازشکار فلسطینی بر سر آن با رژیم صهیونیستی مذاکره کند و زمان تحقق وحدت ملی بر اساس یک برنامه مبارزاتی مورد توافق بین تمامی فلسطینیان فرا رسیده است.

وی گفت که موضع آمریکا در قبال الحاق کرانه باختری و مرتبط ساختن اجرای این طرح با احیای روند مذاکرات سازش، نمایشی مسخره است که نقاب از چهره حقیقی آمریکا که کاملا همسو با جناح راست اسرائیلی قدم برمی‌دارد، برداشت.

این عضو دفتر سیاسی حماس خاطر نشان کرد که این جنبش با تمام توان خود و با بکارگیری تمامی برگه‌هایی که در اختیار دارد، در تلاش برای آزادی اسرای فلسطینی است و آماده است تا برای تحقق این امر، دست به فداکاری‌های بزرگی بزند.

حسام بدران تاکید کرد که خطرناک‌ترین ویروس برای اسرای فلسطینی، اسارت در زندان‌های رژیم صهیونیستی است. وی گفت که مساله اسرا در راس اولویت‌های حماس قرار دارد.

بدران در رابطه با عملیات مبادله اسرا با رژیم صهیونیستی هم تصریح کرد که حماس تلاش می‌کند تا بیش از اظهارنظرهای رسانه‌ای، به دنبال تحقق یک دستاورد بزرگ باشد.

وی خطاب به اسرای فلسطینی تاکید کرد: اطمینان داشته باشید مقاومت که قبلا هم بسیاری از اسرا را آزاد کرده است، به دنبال رهایی شما از بند اسارت خواهد بود.

حسام بدران در بخش دیگری از سخنانش ضمن اعلام مخالفت قاطع با هرگونه عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی تاکید کرد که عادی‌سازی روابط با این رژیم موجب مشروعیت‌بخشی به آن شده و خنجری از پشت به ملت فلسطین است و موجب ناامیدی خانواده‌های هزاران تن از شهدا و اسرای فلسطینی و تمامی کسانی خواهد شد که در راه فلسطین جانفشانی کرده‌اند.

بدران در رابطه با بازداشت‌های سیاسی هم گفت که تشکیلات خودگردان بسیاری از اعضای و رهبران حماس در کرانه باختری را بخاطر توزیع بسته‌های غذایی و کمکی در میان شهروندان بازداشت کرده است و می‌خواهد هرگونه کمکی تنها از طریق سرویس‌های امنیتی و تحت نظارت آن انجام گیرد.

بدران تاکید کرد که به‌رغم درخواست‌های مکرر و مخالفت‌های گسترده با بازداشت‌های سیاسی، هیچگونه اقدام و تحرک حقیقی را از جانب تشکیلات خودگردان برای پایان دادن به بازداشت‌های سیاسی شاهد نبوده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.