طبق آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز»، ظرف ۲۴ ساعت گذشته، یکهزار و ۳۱۳ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در ایالات متحده آمریکا قربانی شدند تا مجموع قربانیان این ویروس در این کشور به ۶۷ هزار و ۶۸۲ نفر برسد.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۲۵ هزار و ۵۰۸ مورد جدید به مجموع مبتلایان به کرونا در ایالات متحده آمریکا افزوده شده ست و تعداد کل مبتلایان به این ویروس در این کشور به یک میلیون ۱۵۸ هزار و ۴۰ نفر افزایش یافته است.

مقایسه آمار و ارقام جدید دانشگاه جانز هاپکینز با آمار و ارقام یک روز قبل این مرکز نمایانگر کاهش نسبی تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونا در ایالات متحده آمریکا است.

پایگاه اطلاع‌رسانی worldometers، با اینحال مجموع مبتلایان به ویروس کرونا را یک میلیون و ۱۸۸ هزار و ۱۲۲ مورد و مجموع قربانیان آن را ۶۸ هزار و ۵۹۸ مورد اعلام کرده است و ایالت نیویورک همچنان با ۳۲۳ هزار و ۸۸۳ مورد ابتلا و ۲۴ هزار و ۶۴۸ قربانی کانون بیماری همه‌گیر کرونا در آمریکا محسوب می‌شود.

طبق این گزارش، تاکنون دستکم سه میلیون ۵۶۶ هزار و ۲۳۰ نفر از مردم جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند که از آن میان ۲۴۸ هزار و ۲۵۸ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان و فوتی‌های مرتبط با کرونا را دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.