مسئولان درمانی ترکیه با اعلام آمار جدیدی از تعداد کل مبتلایان ویروس «کووید۱۹» در این کشور، اعلام کردند بیش از یک‌هزار و پانصد نفر در یک روز به این بیماری مبتلا شدند.

«فخرالدین کوجا» وزیر بهداشت ترکیه شامگاه یکشنبه با صدور بیانیه‌ای گزارش داد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۱۶۷۰ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده که نسبت به دیروز کاهش داشته است.

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت ترکیه، در همین بازه زمانی همچنین ۶۱ بیمار مبتلا به این ویروس در ترکیه جان خود را از دست دادند.

بدین ترتیب، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در ترکیه به ۱۲۶۰۴۵ نفر و تعداد قربانیان آن نیز به ۳۳۹۷ تن افزایش یافت.

وزیر بهداشت ترکیه با بیان اینکه تا کنون نزدیک به ۱.۱ میلیون و سی‌وسه هزار مورد تست ابتلا به ویروس کرونا در این کشور انجام شده، گفت از تعداد کل بیماران، ۶۳ هزار نفر بهبود یافته‌اند.

چندی پیش منابع مطلع خبر دادند دولت ترکیه در پاسخ به درخواست کمک رئیس‌جمهور آمریکا برای مقابله با ویروس کرونا، اولین محموله شامل تجهیزات درمانی و قطعات مورد نیاز برای ساخت دستگاه تنفس مصنوعی را به این کشور ارسال می‌کند.

هفته قبل نیز «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه گفت از روز جمعه آتی تا ۳ روز در ۳۱ شهر بزرگ این کشور قوانین منع آمد و شد اجرا خواهد شد.

برآوردهای وبگاه «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد تعداد کسانی که در جهان به ویروس «کووید۱۹» مبتلا شده‌اند از مرز سه میلیون و پانصد هزار نفر فراتر رفته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.