هدف از آزمایش آنتی‌بادی کروناویروس تعیین این موضوع است که آیا فرد تاکنون در معرض کروناویروس قرار گرفته و آیا بدنش آنتی‌بادی که به معنای مصونیت نسبت به این بیماری است را ساخته یا خیر؟

شرکت Roche برای کشورهایی که علامت CE اروپا را پذیرفته‌اند و در ایالات متحده نیز تحت مجوز استفاده اضطراری، ظرفیت آزمایش‌های بالقوه میلیونی بالایی را در ماه مه ارائه داده و ظرفیت‌های بعدی را نیز پس از آن افزایش می‌دهد.

این آزمایش روی آنالیزورها یا تحلیلگرهای cobas e Roche که به طور گسترده در سراسر جهان موجود است، در دسترس است.

تحلیلگر یا اتوماتیک آنالایزر، دستگاهی در آزمایشگاه پزشکی و طراحی شده برای اندازه‌گیری انواع مختلف مواد شیمیایی و آنزیمی در تعداد زیاد برای نمونه‌های خون انسانی است. این دستگاه‌ها کاملا خودکار و با کمترین دخالت متصدی و با سرعت بالا آزمایش‌ها را انجام می‌دهد.

این شرکت خاطر نشان کرده است که تست های منفیِ (تشخیص) سرولوژی ۹۹.۸ درصد و تست‌های مثبت (حساسیت) ۱۰۰ درصد درست تشخیص داده می‌شوند.

بنا بر گزارش اسپوتنیک، تاکنون ابتلای بیش از سه میلیون و ۵۶۸ هزار نفر به بیماری کووید-۱۹ در سراسر جهان تایید شده که از این میان بیش از ۲۴۸ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند. همچنین شمار بهبودیافتگان از یک میلیون و ۱۵۷ هزار نفر بیشی گرفته است. این موارد ابتلا که ابتدا در ماه دسامبر در چین شناسایی شد، اکنون در ۲۱۲ کشور و منطقه جهان به ثبت رسیده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.