علی ربیعی سخنگوی دولت در بخشی از جلسه امروز خود با خبرنگاران، پیرامون آخرین وضعیت سیروس عسگری استاد ایرانی که در آمریکا زندانی است، گفت: پیگیر سرنوشت وی هستیم، دفتر حفاظت منافع ما به طورجدی دنبال این موضوع است و قرار است اگر تست کرونای او منفی باشد، به ایران باز گردد.

وی افزود: یکی از افراد هم دچار بیماری کرونا شده و اگر تست این فرد منفی باشد حتما به ایران بازخواهد گشت و وضعیت مابقی زندانیان را هم پیگیری خواهیم کرد و امیدواریم ایالات متحده آمریکا برخلاف ادعاهایی که دارد نگرانی ایرانی‌ها را در مورد زندانیان خود درک کند.

ربیعی گفت: همه اینها به اتهامات واهی در زندان هستند. ما گزارشاتی از نحوه نگهداری اینها داریم که بدون امکانات بهداشتی و درمانی هستند. این شرم آور است و به هر حال جمهوری اسلامی خواهان آن است که هرچه زودتر بی قید و شرط این افراد آزاد شوند.

سخنگوی دولت گفت: ما متعهد به استفاده از همه ابزارهای دیپلماتیک خود برای اطمینان از سلامت شهروندانمان در زندان های آمریکا هستیم. به امید خدا یکی از زندانیان به زودی به ایران بازخواهد گشت. ما معتقدیم آمریکا مسئول سلامت  همه گروگان های ایرانی در خاک آمریکا و زندان های آمریکا است. دفتر حفاظت منافع ما در واشنگتن به شدت پیگیر وضعیت این فرد و سایر زندانیان است‌.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.