در هشدار سازمان هواشناسی آمده است که رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد فردا (۱۶ اردیبهشت) در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، غرب لرستان و ایلام پیش‌بینی می‌شود.

فردا (۱۶ اردیبهشت) نیز بارش‌ها در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، نیمه شمالی خوزستان، غرب چهارمحال و بختیاری، همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، گیلان و غرب مازندران ادامه دارد.

در ادامه این هشدار آمده است که از این‌رو احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها و برخورد صاعقه وجود دارد. به همین دلیل از توقف و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری و اقدامات پیشگیرانه برای حفاظت از محصولات کشاورزی در نظر گرفته شود.

بر اساس این هشدار همچنین فردا (۱۶ اردیبهشت) وقوع گرد و خاک، وزش باد شدید و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا در برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان دور از انتظار نیست همچنین روز چهارشنبه (۱۷ اردیبهشت) این شرایط در استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان پیش‌بینی می‌شود.

از این‌رو سازمان هواشناسی توصیه کرده است که از تردد غیر ضروری سالمندان، کودکان و بیماران قلبی و ریوی خودداری شود و تمهیدات لازم در خصوص صنایع و مشاغل حساس به گرد و خاک منجمله صنعت برق اتخاذ شود.

در ادامه این هشدار از افزایش دما  در نیمه شمالی و استان‌های شرقی کشور و به ویژه استان‌های ساحلی خزر خبر داده شده است.

بر اساس دمای هوا در این مناطق به میزان ۵ تا ۱۰ درجه افزایش می‌یابد و وزش گرم باد در استان‌های ساحلی خزر پیش‌بینی می‌شود. از این‌رو محصولات کشاورزی مدیریت و وسایل گرمایشی خاموش شوند.

به گزارش ایسنا، هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.