سخنگوی قوه قضاییه: مشکلات معلمان و کارگران با شعار حل نمی‌شود

غلامحسین اسماعیلی در بیست و پنجمین نشست خبری خود ضمن تبریک فرا رسیدن ایام ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه رمضان ماه آزمایش و امتحان و ماه قیام و حرکت و ماه نزول قرآن برای هدایت بشریت و ماه تمیز حق از باطل است.

وی افزود: امسال اگرچه به لحاظ شرایط کرونایی در کشور برخی ویژگی‌های این ماه مانند جلسات مذهبی کم رنگ بود و در خیلی از شهرستان‌هایی که وضعیت زرد و قرمز دارند هنوز اماکن مذهبی تعطیل است اما ماه رمضان امسال ماه مانور و رزمایش کمک های مومنانه برای انسان های نیازمند بود.

سخنگوی قوه قضائیه اضافه کرد: امسال در کمک‌های مومنانه شاهد خلق صحنه‌هایی بی‌نظیر توسط مردم متدین به ویژه جوانان انقلابی اعم از دانشجو و طلبه و بسیجیان عزیز بودیم که دگرخواهی را در سایه خداخواهی به نمایش گذاشتند.

اسماعیلی اظهار کرد: کمک‌های مومنانه برگرفته از تعالیم انسان‌ساز اسلام و تمدن اصیل و کهن و فرهنگ ایرانی ماست. اگرچه منشاء و بانیان اصلی این کمک‌های مومنانه اهل ایمان و روزه داران بودند اما مخاطبان آن عموم نیازمندان جامعه هستند و این اقدام در جهان حتی کشورهای اسلامی نظیر ندارد.

وی گفت: از طرفی این ایام با روز کارگر و هفته گرامیداشت مقام معلم تقارن دارد. این ایام اختصاص دارد به تجلیل از دو قشر عزیز و رحمتکشی که  دست هر دو آنها مانند دست امام و پدر و مادر بوسیدنی است و حق بزرگی بر ما و جامعه ما دارند و البته خود آنها مشکلات خاص خودشان را نیز همراه دارند. امروز بر متولیان امور است که درد و دل آنها را بشنوند و برای حل مشکلات آنها قدم بردارند.

اسماعیلی گفت: مشکلات معلمان و کارگران با شعار دادن و با نان خوردن از سفره کوچک کارگر و معلم تامین نمی‌شود بلکه این نمونه‌ای از ظلم به کارگران و معلمان است. خوشبختانه در قوه قضائیه به ویژه در دوره تحول تلاش کردیم هم حرف و درد و دل کارگر و معلم را بشنویم و هم گام‌های عملی در راستای حل مشکلات آنها برداریم. در روزهای اخیر خبر مربوط به دیدار و ملاقات تولیدگران و کارگران و معلمان با ریاست قوه قضائیه منتشر شد.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: در هر یک از این جلسات ۹۰ درصد وقت جلسه به شنیدن حرف‌های کارگران و معلمان و تولیدکنندگان اختصاص یافت و تنها ۱۰ درصد وقت جلسه به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات ریاست قوه قضائیه اختصاص داده شد و آن هم با رویکرد حل مشکل گروه‌های مخاطبی بود که نمایندگان‌شان در دیدار حضور داشتند.

وی گفت: موضوع جلسات ناظر بر نظارت بر حسن اجرای قوانین و بد اجرا شدن برخی قوانین و بر مبنای مطالبات این اقشار بود. بعد از جلسه سه شنبه هفته گذشته ریاست قوه قضائیه با تولیدکنندگان و کارگران، در پنج شنبه هفته قبل چهار جلسه متوالی به دیدار با مدیران و هیئت مدیره دو مجموعه بزرگ تولیدی کشور اختصاص یافت که هر کدام از این مجموعه ها حدود ۲۰ هزار کارگر دارند.

اسماعیلی بیان کرد: همچنین در وقت بعدازظهر پنج شنبه دو جلسه اختصاصی با موضوع هپکو و هفت تپه برگزار شد. در ارتباط با هپکو مدیران کارخانه و مدیران اجرایی استان و نمایندگانی از وزارت صمت حضور داشتند. در این جلسه یک بسته پیشنهادی مشکل‌گشا تهیه و به دولت ارائه شد که خوشبختانه مورد استقبال همگان قرار گرفت و اذعان کردند نسخه پیشنهادی نسخه واقعی حل مشکلات هپکو خواهد بود. جلسه مربوط به شرکت هفت تپه نیز با حضور نمایندگان کارگری این شرکت و دادستان مرکز استان برگزار و دستوراتی برای حل مشکلات شان از جمله مشکلات قضایی صادر شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.