پیش از این ستاد مقابله با کرونای کشور نام چهار شهرستان مازندران شامل سوادکوه شمالی ، محمودآباد ، رامسر و کلاردشت را در فهرست مناطق سفید قرار داده بود.

دکتر سید عباس موسوی در ساری افزود : بررسی وضعیت شیوع ویروس کرونا در ۲۲ شهرستان استان مازندران در ۲۴ ساعت گذشته نشان می دهد که هیچ یک از شهرستان های استان در نقطه سفید قرار ندارد.

 

وی توضیح داد : تعیین وضعیت سفید برای شهرستان ها تابع یک سری دستورالعمل های بهداشتی از جمله عدم شناسایی بیماران جدید و عدم افزایش آمار بیماران بستری مبتلا به ویروس کرونا است که ما با توجه به روند شیوع ویروس در تمام شهرستان ها، وضعیت سفید نداریم.

 

موسوی افزود : علاوه بر این ، شهرستان های استان مازندران به دلیل فاصله نزدیک مسافتی که با یکدیگر دارند، لغو برخی پروتکل ها از جمله بازگشایی مساجد و نماز جمعه می تواند باعث مراجعه جمعیت سایر شهرستان های اطراف به مناطق شود و این انتقال آلودگی باعث بروز مشکل در شهرستانی می شود که احتمالا به سوی وضعیت سفید در حرکت بود.

 

وی گفت : وضعیت سفید برای شهرستان ها از لحاظ شیوع ویروس کرونا ، برای استان هایی می تواند تعریف شود که مسافت بین شهرستانی آنها بیش از ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر باشد ، در حالی که فاصله شهرستان ها در استان مازندران کمتر از ۱۰ کیلومتر است.

 

دبیر شورای سلامت استان مازندران اظهار داشت : با این روند ، پروتکل های بهداشتی پیشین از جمله عدم از سرگیری مشاغل پرخطر ، عدم اجتماع و سفرهای غیر ضروری در تمام شهرستان های استان وجود دارد و همه ما باید تابع دستورالعمل های بهداشتی برای مقابله با شیوع کرونا باشیم.

موسوی از مردم استان مازندران خواست تا همانند گذشته برای مدیریت و کنترل ویروس کرونا در استان با درمانگران و بهداشت یاران همکاری کنند .

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : اگرچه روند انتقال ویروس کرونا و آمار مبتلایان به این بیماری در سطح استان از مدت ها قبل کاهشی شد ، ولی همچنان این استان در زمره استان های دارای آمار بالای بیماران کرونایی است و نیازمند همکاری مردم برای عبوری از این بحران و جلوگیری از پیک دوم هستیم.

 

بر اساس آمار دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل در ۲۴ گذشته ۶۷ بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی و در همین مدت ۸۰ نفر پس از بهبودی از بیمارستان مرخض شدند.

 

طبق این گزارش ، هم اکنون ۴۲۵ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های تحت پوشش ۲ دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل بستری و تحت درمان قرار دارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.