حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در مراسم بزرگداشت مقام معلم با اشاره به اینکه امیدواریم در مناطق سفید به زودی بتوانیم مدارس را باز کنیم، اظهار کرد: سامانه شاد که الان وجود دارد امیدوارم که کارش مورد توجه قرار گیرد و به مسئولان فضای مجازی و مرکز  فتا دستور دادیم که هم امنیت این شبکه تامین و هم نواقص آن برطرف شود. ضمن اینکه باید معلمان هم بگویند که کار این شبکه چطور بوده است.

وی افزود: اصلا وقتی که مدارس هم باز شود باز ما به داشتن این سامانه نیازمند هستیم و ممکن است از آن برای پیام هایی که آموزش و پرورش می خواهد ارائه دهد استفاده شود. پس به غیر از حفظ این سامانه و اصلاح و تکمیل آن ممکن است روزی به این نتیجه برسیم که بخشی از تحصیل را میتوان به این شکل ادامه داد و این در تغییر شکل کار آموزش ما تاثیر می‌گذارد.

روحانی تاکید کرد: ممکن است به این نتیجه برسیم که سه روز در هفته یا یک روز در هفته بیشتر لازم نیست که دانش آموزان به مدرسه بروند. البته برای قضاوت در این زمینه زود است اما باید به این موضوع توجه داشته باشیم.

وی افزود: به نظر می‌رسد یک زبان خارجی و یادگیری آن بسیار لازم است و شاید در دوره دبستان آغاز آموزش آن بهتر است که حالا الان در راهنمایی انجام می‌شود که باید در زمینه بهتر بودن زمان آغاز آموزش آن متخصصان صحبت کنند.

رییس جمهوری گفت: باید اینطور باشد که وقتی کسی دوران آموزش را در مدارس تمام می‌کند بتواند به یک یا دو زبان دیگر به راحتی و در حد رفع نیازها صحبت کند. همچنین داشتن یک تخصص در پایان این دوره و فراگیری زبان مجازی هم بسیار لازم است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.