به گزارش منابع انگلیسی، این شرکت همچنین تصمیم گرفته تا به پروازهای خود از فرودگاه گاتویک واقع در جنوب لندن پایان دهد. اقدامی که شرکت هواپیمایی انگلیس (بریتیش ایروز) هم احتمال انجام آن را رد نکرده و ضربه اقتصادی سنگینی برای فرودگاه گاتویک به‌شمار می‌رود.

بر اساس تصمیم گرفته شده، قرار است ۳ هزار و ۱۵۰ نفر از مجموع ۱۰ هزار خلبان، خدمه پرواز و پرسنل اداری شرکت ویرجین آتلانتیک خانه نشین شوند. اتحادیه صنف خلبانان انگلیس موسوم به «بالپا» می‌گوید که این تصمیم ضربه دیگری بر صنعت هوایی کشور است که دوران سختی را پشت سر می‌گذارد.

ویرجین آتلانتیک امیدوار است تا پایان سال جاری ۶۰ درصد از پروازهای را از سر بگیرد. با این حال این شرکت تصمیم گرفته تا دو سال دیگر ۱۰ فروند از هواپیماهای ناوگان خود را کم کند.

با زمین‌گیر شدن بسیاری از خطوط هواپیمایی و محدودیت سفر در دنیا پس از شیوع «ویروس کرونا»، اوضاع اقتصادی شرکت‌های هواپیمایی در انگلیس کساد شده و حدود ۲۰ هزار کارمند در این صنعت شغل خود را از دست داده‌اند.

«بریتیش ایرویز» با طرح تعدیل ۱۲ هزار نیروی کار در صدر فهرست قرار دارد. این شرکت اعلام کرده که در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ (۱۰ دی ۹۸ تا ۱۰ فروردین ۹۹) ۵۳۵ میلیون یورو ضرر کرده در حالی که در مدت مشابه سال گذشته میلادی ۱۳۵ میلیون یورو سود کرده بود.

همچنین شرکت مهندسی صنایع هوا فضای «رولز رویس» انگلیس در نظر دارد تا برای کاهش زیان‌های اقتصادی ناشی از بحران کرونا ۸ هزار نفر از کارکنان خود را اخراج کند.

به گزارش روزنامه فایننشال تایمز، این بزرگ‌ترین میزان تعدیل نیرو توسط رولز-رویس در ۳۰ سال گذشته بشمار می‌رود.

خطوط هواپیمایی «ایزی‌جت» نیز تمام پروازهای خود را به حالت تعلیق درآورده و فلای‌بی نیز به دلیل مشکلات مالی ناشی از برگزیت و کرونا ورشکستگی شد.

انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی پیش‌بینی کرده که شرکت‌های هواپیمایی انگلیس امسال حدود ۱۸ میلیارد پوند متضرر خواهند شد.

گزارش‌ها حاکی است که ترافیک هوایی در فرودگاه‌های انگلیس بر اثر شیوع کرونا ۹۰ درصد کاهش داشته است.

رئیس بزرگترین فرودگاه انگلیس موسوم به "هیترو" از دولت خواسته تا با فرا رسیدن فصل تابستان درباره رسیدن به راه حل بین‌المللی مشترک و قابل اجرا برای فعال کردن فرودگاه‌ها متمرکز شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.