رسیدگی به این ماجرا از حدود سه سال قبل آغاز شد. دختر جوانی که روی صورتش اسید ریخته شده بود به بیمارستان منتقل شد. وی در بازجویی‌ها مدعی شد زن برادرش این کار را کرده است. پس از اینکه زن جوان دستگیر شد در حالی که منکر اسیدپاشی بود گفت: صبح روز حادثه پس از آنکه همسرم به سر کار رفت، زنگ خانه ما به صدا درآمد. من بدون آنکه بپرسم چه کسی پشت در است در را باز کردم به تصور اینکه همسایه طبقه پایین است نگاه نکردم و خودم به دستشویی رفتم اما ناگهان صدای فریادهای خواهر شوهرم را شنیدم. به محض آنکه بیرون آمدم مردی که صورت خود را پوشانده بود مرا هل داد و مقداری هم اسید روی پای من ریخت. آن موقع دیدم که روی صورت و بدن خواهرشوهرم اسید ریخته‌اند.

اما با توجه به تحقیقات پرونده فرضیه ارتکاب جرم از سوی این زن قوت گرفت و بازداشت شد. سرانجام وی در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد.

 در ابتدای جلسه شاکی پرونده با قرار گرفتن در جایگاه، تقاضای قصاص زن برادرش را مطرح کرد و گفت: در صورتی که امکان قصاص وجود نداشته باشد درخواست دیه دارم.

وی که دختری مجرد و 26 ساله است در تشریح ماجرا گفت: من و زن برادرم خیلی با هم خوب بودیم و من در حق او هیچ بدی نکردم اما او گاهی به من حسادت می‌کرد زیرا آن موقع من تازه نامزد کرده بودم و فکر می‌کنم رفتار محترمانه و عاشقانه من و نامزدم باعث حسادت وی شده بود. از طرفی او به رابطه صمیمی من و برادرم نیز حسودی می‌کرد.

در ادامه قاضی از متهم پرسید که نقاب و دستکش اسیدپاشی در حمام خانه شما پیدا شده در این باره چه پاسخی دارید؟متهم گفت: نمی‌دانم شاید اسیدپاش از پنجره حمام فرار کرده است.قاضی در ادامه گفت: طبق نظریه پزشکی قانونی اسیدی که پای شما را سوزانده عمدی ریخته شده است همچنین در زمان حادثه فرزندتان نیز کنارعمه‌اش خوابیده بود اما اسید روی او ریخته نشده است که همه این موارد نشان از ارتکاب جرم از سوی شما دارد.

در ادامه جلسه دادگاه، شوهر متهم نیز با حضور در جایگاه به‌عنوان مطلع بیان داشت: در آپارتمان ما به‌گونه‌ای بود که از بیرون فقط با کلید امکان بازشدن داشت و کسی نمی‌توانست براحتی داخل شود به‌علاوه من حدود یک هفته پس از این اتفاق که همسرم و خواهرم در بیمارستان بودند برای جمع و جور کردن منزل به خانه آمدم و متوجه یک بسته پودر اسید در زیر رختخواب‌ها شدم و همین مسأله باعث شد که احتمال دهم این قضیه کار همسرم بوده است.

بدین ترتیب با وجود اینکه متهم در هیچ یک از مراحل بازجویی و محاکمه به اسیدپاشی اعتراف نکرد اما قضات دادگاه بر اساس شواهد و مدارک و مستندات موجود در پرونده، زن جوان را به اتهام اسید پاشی به ۱۰ سال حبس و پرداخت دیه محکوم کردند. اما صبح دیروز زن زندانی با حضور در شعبه دوم دادگاه کیفری ضمن درخواست اعسار گفت: من توانایی پرداخت دیه را ندارم از سوی دیگر من یک فرزند کوچک دارم که نگران او هستم به همین خاطر از قضات می‌خواهم در صورت امکان با درخواست من موافقت کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.