خبرگزاری رویترز نوشته است، در حالی که چین در دهه‌های اخیر در حال گسترش توانایی‌های نظامی و تسلیحاتی خود بوده، آمریکا اقدام چندانی در این راستا صورت نداده است.

پنتاگون اما در نظر دارد تفنگداران دریایی خود را به مدل‌هایی از موشک کروز تاماهاوک مجهز کند که هم اکنون در ناوهای آمریکایی در حال حمل به منطقه آسیاپاسیفیک هستند. پنتاگون همچنین در حال تسریع روند ارسال نخستین موشک ضدکشتی دوربرد خود در چندین دهه اخیر است.

پکن در بیانیه‌ای به رویترز درباره این اقدام آمریکا، از واشنگتن خواسته "مراقب حرف و عمل" خود باشد و "به حرکت مهره های شطرنج خود در اطراف این منطقه و گسترش بازوهای نظامی‌اش در اطراف چین" پایان دهد.

هدف این اقدام آمریکا مقابله با برتری‌های نظامی چین در حوزه موشک‌های بالستیک و کروز زمین پایه است.

تفنگداران دریایی آمریکا همچنین در تغییری تاکتیکی در هنگام حمله به ناو دشمن به نیروی دریایی آمریکا خواهند پیوست.

راس ببج، مقام ارشد دفاعی سابق دولت استرالیا و یکی از کارشناسان "مرکز ارزیابی بودجه و استراتژی" واشنگتن در این باره می گوید: آمریکایی ها با قدرت در حال بازگشتن هستند. تا سال ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵ تجهیزات نظامی منسوخ ارتش چین (در برابر توانایی نظامی آمریکا) خطری جدی برای پکن محسوب خواهد شد.

سخنگوی ارتش چین اما اکتبر گذشته اظهار کرد، اگر واشنگتن موشک‌های زمین پایه و دور برد خود را در منطقه آسیاپاسیفیک مستقر کند، پکن "کنار نخواهد نشست".

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.