مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC) در ادامه توضیح می‌دهد: کسانی که بیشتر در معرض کروناویروس هستند عبارتند از:

بزرگسالان ۶۵ سال و بالاتر و افراد مبتلا به بیماری مزمن ریه یا قلب

افرادی که مصون هستند (مانند افرادی که دارای HIV هستند)

افراد به شدت چاق

افراد مبتلا به بیماری مزمن کلیه که تحت دیالیز قرار می‌گیرند

افراد مبتلا به بیماری کبد

براساس اطلاعات CDC، در آمریکا ۸۰٪ از مرگ‌های ناشی از COVID-۱۹ در بزرگسالان ۶۵ سال و بالاتر بوده است.

خیلی زود است که بگوییم زنان باردار نیز در معرض خطر بیماری شدید ناشی از کرونا ویروس هستند. طبق گفته WHO. بنا بر گزارش‌ها ، برخی از نوزادان تازه متولد شده از نظر ویروس مثبت آزمایش شده‌اند، اما مشخص نیست که چگونه این انتقال رخ داده است.

آیا کودکان در معرض خطر هستند؟

بله ، اما خبر خوب این است که احتمال ابتلای آن‌ها از بزرگسالان کمتر است. پزشکان چینی ابتدا گزارش دادند که به نظر نمی‌رسد کودکان به آسانی به اندازه بزرگسالان آلوده شوند و به همین دلیل نیاز نیست که به همان اندازه بزرگسالان در بیمارستان بستری شوند. به نظر می‌رسد این روند در ایالات متحده نیز صادق است. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها گزارش دادند که در مقایسه با بزرگسالان، کودکان زیر ۱۸ سال کمتر احتمال دارد علائم معمولی عفونت از جمله تب، سرفه و مشکل در تنفس را تجربه کنند. همچنین احتمال کمتری به بستری شدن و احتمال کمتری در فوت آن‌ها وجود دارد.

یک تئوری این است که شدیدترین علائم COVID-۱۹ در بزرگسالان ممکن است در اثر واکنش ایمنی بیش از حد به ویروس در ریه‌ها ایجاد شود که می تواند تنفس را دشوار کند. سیستم ایمنی کودکان ممکن است به اندازه کافی توسعه نیافته باشد تا چنین واکنش تهاجمی‌ای به همراه آورد و این ممکن است که برخی از بدترین پیامدهای عفونت را برای آنها از بین ببرد.

داده‌ها حاکی از آن است که نوزادان در صورت آلوده بودن در مقایسه با کودکان نوپا، احتمالاً به بستری شدن نیاز دارند، اما برای درک بهتر چگونگی کارکرد این ویروس بر روی کودکان، به مطالعات بیشتری لازم است. در همین حال، پزشکان توصیه می‌کنند که والدین، فرزندان را نسبت به بزرگسالان در برابر عفونت آسیب‌پذیر بدانند و قدردان این هستند که افراد جوان حتی اگر علائمی نداشته باشند می‌توانند ویروس را به همان اندازه بزرگسالان گسترش دهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.