دکتر علیرضا زالی در گفت‌وگو با شبکه خبر با اشاره به این که بازگشایی مشاغل و اصناف مختلف در تهران و سایر استان‌ها بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: بازگشایی آرایشگاه‌های زنانه و مردانه نیز مانند سایر اصناف بر اساس پروتکل‌های ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت صورت می‌گیرد و صاحبان حرف باید با مراجعه به سایت مربوطه و با نظارت اتاق اصناف به کار خود بپردازند.

وی با بیان این که در روزهای آتی که با امواج جدیدی از بازگشایی مشاغل و اصناف در کلانشهرها از جمله تهران مواجه هستیم، کماکان خطر را جدی تلقی می‌کنیم، از شهروندان و تمامی افرادی که با فرایند بازگشایی‌ها حضور متفاوتی را در سطح شهر در روزهای آتی تجربه خواهند کرد خواست بیش از گذشته به ملاحظات بهداشتی توجه ویژه داشته باشند.

دکتر زالی در ادامه افزود: همان‌طور که بارها اعلام کردیم در تهران هنوز به شرایط مطلوب نرسیده‌ایم که اعلام کاهش خطر کنیم. بنابراین افراد مطلقا از اجرای برنامه‌ها و شیوه‌نامه‌های ابلاغ شده بهداشتی تخطی نکنند.

وی گفت: هنوز شاهد رخداد تغییر اساسی نبوده‌ایم که بخواهیم پروتکل‌ها را تغییر دهیم و کمافی‌السابق تهران را به عنوان یک شهر آلوده باید تلقی کرد و اصرار  جدی بر رعایت دقیق پروتکل‌ها داشته باشیم.

دکتر زالی همچنان به شهروندان تهرانی هشدار دارد: از هرگونه حضور و تردد غیرضروری در سطح شهر اجتناب کنید و یادمان باشد که هرگونه حضور در سطح شهر می‌تواند یک ریسک و خطر برای ما محسوب شود.

وی با اشاره به آمار ۲۴ ساعت گذشته در تهران، گفت: امروز ۱۹۲ مورد جدید در بخش‌های عادی و ۸۱ مورد جدید در بخش‌های ویژه بستری شدند. مجموع ترخیص‌شدگان از بیمارستان‌های شهر تهران نیز ۳۸۲ مورد بوده است که تفاوت چمشگیری در مقایسه با روزهای قبل نداشته است.

به گفته فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر، شاید به این دلیل آمار تهران با آمار کشوری همخوانی ندارد که برخی از فعالیت‌های اجتماعی و کسب و کار با یک هفته تأخیر نسبت به کل کشور در تهران شروع شده است و نتایج آن را باید در یک هفته تا ۱۰ روز دیگر تحلیل کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.