محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در مراسم ارتباط مجازی جمعی از کارگران با رهبر معظم انقلاب به مناسبت هفته کار و کارگر اظهار داشت: شورای عالی کار ترکیب ۳ جانبه‌ای از مجمع‌های کارگران، کارفرمایان و دولت است و مرجع تصمیم گیری قانونی در خصوص تعیین میزان دستمزد است.

وی افزود: با توجه به فرمایشات رهبری معظم انقلاب حتما برای بررسی آیتم حق مسکن کارگران که همچنان امکان بحث و بررسی در شورای عالی کار را دارد که به عادلاته تر شدن این تصمیم کمک خواهد کرد، تشکیل جلسه خواهیم داد.

وزیر تعاون بیان داشت: طرح‌های نیمه تمام و راکد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد ریال در سال جاری در راستای کمک به جهش تولید و افزایش مشارکت به بهره برداری می رسد.

شریعتمداری گفت: وزارت تعاون ۲ هزار بخشنامه صادر شده سازمان تامین اجتماعی را در سال جاری به منظور بهبود فضای کسب و کار به ۶۰ بخشنامه کاهش پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان متولی اصلی مهارت آموزی برای افزایش نیروی ماهر با تدوین استاندارد‌های آموزشی برای فعالیت های نوبنیاد مانند شیوه های جدید آبیاری نوین، پرورش ماهی و فعالیت های نوین کشاورزی همکاری‌هایی را با وزارت جهاد کشاورزی آغاز کرده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در حوزه صنایع دریایی و استفاده از ظرفیت دریا، در مناطق مرز دریایی شیوه‌های جدید مهارت آموزی استفاده از دریا در دست اقدام است. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.