خبرگزاری فرانسه گزارش داد، کاراکاس روز دوشنبه اعلام کرد که این دو شهروند آمریکایی را به اتهام تلاش برای سرنگونی نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا در عملیاتی به رهبری اپوزیسیون که تحت حمایت آمریکا قرار دارد، بازداشت کرده است.

مادورو گفت: این دو شهروند آمریکایی مجرم اعتراف کرده‌اند و توسط دادستان کل و دادگاه‌های مدنی ونزوئلا محاکمه خواهند شد و این روند کاملا عادلانه و تضمین شده خواهد بود.

وی تاکید کرد که با این دو شهروند آمریکایی به اسم‌های "لوک دنمن" و "ایرن بری" رفتار خوب و محترمانه‌ای می‌شود.  

مادورو پاسپورت دنمن ۳۴ ساله و بری ۴۱ ساله را در تلویزیون دولتی نشان داد. رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند که ارتش آمریکا تایید کرده که این دو تن اعضای سابق نیروهای امنیتی آمریکا بوده‌اند.

این در حالی است که مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد که دولت واشنگتن از هر ابزاری برای بازگرداندن این دو تن به وطن‌شان استفاده خواهد کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هرگونه مشارکت دولتش با این عملیات را رد کرد و مادورو را به راه‌اندازی "کمپین اطلاعات نادرست" متهم کرد.

دنمن و بری جزو ۱۷ فرد بازداشت شده به اتهام مشارکت در این حمله با هدف ترور مادورو هستند.

مادورو گفت: آنها به گناه خود اعتراف کرده‌اند و قوانین بین المللی و قوانین ونزوئلا را نقض کرده‌اند. آنها در حال حاضر در دست عدالت هستند و تضمین می‌کنیم که در رسیدگی به پرونده این دو آمریکایی و دیگر مزدورها عدالت برقرار می‌شود و حقیقت مشخص خواهد شد.

وی بار دیگر ترامپ را به دست داشتن مستقیم در این حمله متهم کرد و مدعی شد که وی با "جردن گودرو"، رهبر کودتای نافرجام ونزوئلا و عضو سابق نیروهای ویژه ارتش آمریکا قرارداد بسته تا این مزدورها را آموزش دهد.

مادورو در حال نشان دادن فیلمی که در آن دنمن اعتراف می‌کند که توسط گودرو برای این ماموریت با هدف تصرف فرودگاه بین المللی کاراکاس استخدام شده، گفت: دونالد ترامپ رهبر مستقیم کل این حمله است.

رئیس جمهور ونزوئلا همچنین تاکید کرد که از آمریکا می‌خواهد گودرو را به کاراکاس تحویل دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.