به گزارش  روزنامه سوئیسی "تاگس آنسایگر"، انتخابات ریاست جمهوری لهستان که قرار بود در تاریخ ۱۰ ما می ( ۲۱ اردیبهشت) به صورت پستی برگزار شود به تعویق افتاد.

این خبر را "یاروسلاو کاچینسکی"، رئیس حزب ملی محافظه کار حاکم "قانون و عدالت" شب گذشته در یک بیانیه مشترک با "یاروسلاو گوین"، معاون نخست وزیر سابق این کشور اعلام کرد. بر این اساس قرار شد انتخابات ریاست جمهوری در 10 ماه می برگزار نشده و به تاریخ دیگری موکول شود.

حزب حاکم «قانون و عدالت» پیش از این تاکید کرده بود که انتخابات یکشنبه برگزار خواهد شد، اما احزاب مخالف این حزب را به اولویت دادن منافع حزبی بر سلامت عمومی متهم کردند.

هرچند توافق احزاب دولت ائتلافی برای تعویق انتخابات از تنش‌های سیاسی کاسته است اما هنوز مشخص نیست که انتخابات چه زمانی و چگونه برگزار خواهد شد.

دوره قانونی ریاست جمهوری «آندری دودا» در ماه آگوست به پایان می‌رسد. وی در زمان حاضر از محبوبیت کافی برای پیروزی دوباره در انتخابات برخوردار است.

این تصمیم حاکی از عقب نشینی قابل توجه کاچینسکی است که به شدت برای برگزاری انتخابات در تاریخ 10 مه تلاش کرده بود؛ انتخاباتی که گمان می‌رفت آندری دودا، رئیس جمهور کنونی لهستان پیروز آن باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.