مهدی محمدنبی درباره به تایید رسیدن برنامه زمانبندی روند اصلاح اساس نامه و برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال توسط فیفا گفت: ۱۸ فروردین این جدول زمانبندی به تایید هیات رئیسه رسید و ۲۰ فروردین به فیفا ارسال شد. فدراسیون جهانی فوتبال در تاریخ ۴ اردیبهشت نقشه راه و جدول زمانبندی‌ای را برای ما فرستاد که طی این فرآیند که اصلاح اساسنامه و برگزاری انتخابات برگزار خواهد شد. امیدواریم پس از اصلاح اساسنامه، افراد باتدبیر و ورزشی بتوانند در کنار هم فدراسیون را مدیریت کنند.

وی درباره زمان برگزاری مجمع این فدراسیون برای اصلاح اساسنامه و برگزاری انتخابات گفت: این تاریخ ها مشخص است اما به زودی اطلاع رسانی خواهد شد. این هفته جلسه‌ای در هیات رئیسه داریم تا پیش نویس اساسنامه را مرور کنیم. اعلام تاریخ دقیق بستگی به روند اصلاح اساسنامه توسط فیفا و اعضای مجمع دارد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال یادآور شد: این روند همانند یک پازل است که تکمیل آن به همدیگر ربط دارد. هر چقدر پیش نویس اساس نامه سریع‌تر به تایید فیفا برسد، مجمع انتخاباتی هم سریع‌تر برگزار خواهد شد.

نبی درباره شائبه افزایش تعداد اعضای مجمع این فدراسیون به ۹۱ نفر در اساس نامه جدید تاکید کرد: تعداد مشخص را نمی دانم اما اعضای مجمع افزایش خواهد یافت. در دور جدید تعدادی از باشگاه ها و بخش های مرتبط با ورزش به مجمع اضافه خواهند شد.

وی در گفت و گو با برنامه تلویزیونی «ورزش تعطیل نیست» درباره اظهارات زنوزی، مالک تراکتور مبنی بر اینکه باید امور فوتبال به باشگاه ها سپرده شود، گفت: اعتقاد ما این است که نباید در این مجموعه کلونی ایجاد شود. نوع برخورد فدراسیون فوتبال به این قبیل مسائل طبق اساسنامه استاندارد فیفا است. نمی توانیم کفه ترازو را به سمت گروهی سنگین تر کنیم. قاعدتا باشگاه ها و مجموعه های دیگر به گونه ای سهم خواهند داشت که برای کسی کلونی ایجاد نشود. باید بدانیم که همه یک خانواده هستیم و باید به گونه ای در مجمع برخورد کنیم که اساسنامه تایید و مجمع انتخاباتی برگزار شود.

نبی همچنین درباره نامه فیفا و AFC به کشورها عضو برای مشخص کردن تاریخ برگزاری مسابقات باشگاهی اظهار کرد: فیفا و AFC زمان برگزاری مسابقات را به ستاد مقابله با کرونا در هر کشور محول کردند. قاعدتا ما بر مبنای دستورالعمل ها ستاد مبارزه با کرونا اقدام خواهیم کرد. در این بخش وزارت ورزش و فدراسیون پزشکی ورزشی در ستاد ملی مقابله با کرونا حضور دارند و زمان شروع تمام مسابقات ورزشی را اعلام خواهند کرد و سپس هیات رئیسه سازمان لیگ درباره شروع فوتبال تصمیم گیری می کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.