"هوا چون یینگ" روز جمعه در نشست خبری در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی در پکن افزود: فرافکنی های مقامات آمریکا در مساله منشاء کرونا بسیار بی پایه و منطق و کاملا دروغ است.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در گفت و گو با "ای بی سی" گفته بود همه متخصصان معتبر معتقدند ویروس کرونا ویروسی ساختگی است و دلیل ندارد که آن را باور نکنم اما مجری برنامه نسبت به این گفته تردید داشت و گفت اداره کننده اطلاعات ملی آمریکا اعلام کرده است بیشتر دانشمندان به دست ساز نبودن ویروس کرونا اعتقاد دارند سپس پمپئو گفت درست می گویید موافقم با نظر دستگاه اطلاعاتی آشنا شدم و دلیلی ندارم به آن شک کنم و نظرشان فعلا دقیق است.

هوا چون یینگ درباره این گفت و گوی پمپئو گفت: تناقض های بسیار در اظهارات او وجود دارد و دلیل آن این است که همیشه دورغ می گوید و با دروغ های جدید، دروغ های قبلی را می پوشاند این را همه می دانند.

او گفت که مساله منشاء ویروس کرونا مساله ای علمی متکی بر حقایق است و ابراز امیدواری کرد سیاستمداران آمریکا تلاش های خود را بر برخورد با کرونا در کشور و حفظ امنیت جانی مردم خود متمرکز کنند.

این مقام چینی گفت: اخیرا در آمریکا گزارش هایی در مورد ردیابی ویروس و همچنین گفته های زیادی وجود داشته که طبق آنها برخی افراد در ایالات متحده به خاطر منافع سیاسی داخلی خود چین را سرزنش کرده اند اما اظهارات آنها غالباً متناقض است و به هیچ وجه نمی تواند مورد بررسی قرار گیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.