دو شرکت گوگل و فیس بوک که از بزرگترین غول های تکنولوژی در جهان به شمار می روند، به تازگی با انتشار بیانیه ای جدید به تمامی کارکنان و پرسنل خود اعلام کرده‌اند که در صورت تمایل می توانند به منظور قطع زنجیره انتقال و انتشار ویروس خطرناک و مرگبار کرونا تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی در خانه بمانند و کار و فعالیت های شغلی خود را به صورت دورکاری انجام دهند.

طبق گزارش های منتشر شده از سوی سخنگوی فیسبوک، این شرکت قصد دارد از تاریخ ۶ ژوئیه دفاتر خود را در بسیاری از کشورهای جهان بازگشایی کند اما در عین حال به کارکنانش اعلام کرده که می‌توانند در صورتی که مایل باشند دور کاری خود را تا پایان سال جاری میلادی ادامه دهند.

ساندار پیچای، مدیرعامل شرکت گوگل نیز در بیانیه ای مشابه از کارکنان و پرسنل خود که کار و فعالیت شان را می توانند به صورت اینترنتی و دورکاری انجام دهند و نیازی به حضور فیزیکی آنها در محل کار نیست، درخواست کرده است که به منظور حفظ سلامت و بهداشت جامعه در خانه‌های خود بمانند و تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی دور کاری کنند.

بر اساس وب سایت سی نت ، فیسبوک بالغ بر ۴۸ هزار نفر و گوگل نیز بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر کارمند و پرسنل تمام وقت را در اختیار داشته و به استخدام خود درآورده اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.