ایرج حریرچی امروز در ستاد مشترک استانی و دانشگاهی مبارزه با کرونا ویروس که در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان برگزار شد، هدف اصلی از سفر خود به استان سمنان را قدردانی از کارکنان حوزه سلامت این استان بیان کرد و افزود: اقدامات و فعالیت‌هایی که در این روزها برای مبارزه با این بیماری انجام ‌شده، باید ادامه یابد و باید از تجربیات گذشته برای مقطع آینده درس بگیریم و با برنامه‌ریزی مناسب استانی برای مقابله با این ویروس کاملاً آماده باشیم.

وی دو هدف برای برنامه‌ریزی‌های استانی بیان کرد و ادامه داد: این برنامه‌ریزی‌ها باید طوری باشد که در کنار حفظ حیات و زندگی مردم و جلوگیری از شیوع بیماری و مرگ و میر، به معیشت و درآمد مردم هم توجه شود.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر بازگشت بیمارستان‌ها به حالت عادی و قبلی، اضافه کرد: با توجه به شرایط فعلی با اختصاص بخش یا ساختمانی به بیماران مبتلا به کووید ۱۹، باید بیمارستان‌ها به روال قبلی خود بازگردند و خدمات درمانی به بیماران غیرکرونایی ارائه شود. 

حریرچی بر عدم عادی‌سازی ویروس کرونا در جامعه تأکید کرد و گفت: مردم از تجمع و حضور غیرضروری در اماکن عمومی و مراکز تجاری خودداری کنند و حوزه سلامت کشور با عادی‌سازی این شرایط کاملاً مخالف است.

وی بر برنامه‌ریزی استانی برای آینده در خصوص کرونا ویروس و بازگشت بیمارستان‌ها به روال قبلی و درمان بیماران غیرکرونایی تأکید ویژه کرد.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در برنامه‌ریزی‌های استانی موارد رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و بهداشت فردی، شناسایی بیماران در مراحل اولیه و ایزوله کردن آن‌ها و شناسایی افراد در ارتباط با بیماران و قرنطینه کردن آن‌ها را مهم دانست.

خبرنگاران رسانه‌ها باز هم در ستاد مقابله با بیماری کرونا در استان سمنان دعوت نشده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.