به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی ، این فرد به شماری از باشگاه ها و مراکز تفریحی شبانه در منطقه «ایتایه وون» واقع در پایتخت رفته و باعث ابتلای شمار دیگری به این بیماری شده است.

گزارش حاکی است مبتلای به کرونا بدون آنکه ماسک داشته باشد به شماری از این مراکز رفت و آمد کرده و باعث شده است تا ۱۴ نفر دیگر هم به ویروس مبتلا شوند.

امروز جمعه 19 اردیبهشت مرکز پیشگیری و کنترل بیماری در کره جنوبی از ۱۵ مورد ابتلا به کرونا خبر داد مبتلایان همگی با این فرد در ارتباط بوده اند.

گزارش برخی از رسانه های منطقه حاکی است که در این مراکز دستکم یکهزار و ۵۰۰ نفر بوده اند و این فرد هم ماسک برصورت نداشته است و این می تواند خطر ابتلا را بالا برده باشد.

همه افرادی که به ویروس مبتلا شده اند بین ۱۹ تا ۳۷ سال دارند و ۳ نفر از آنها هم از شهروندان کشورهای دیگر هستند ۱۱ نفر از مبتلایان از ساکنان پایتخت می باشند.

بیمار اول ۲۹ سال داشته و روزهای جمعه و شنبه هفته قبل به دستکم ۵ باشگاه شبانه و مراکز تفریحی رفته و با شمار زیادی در ارتباط نزدیک بوده است.

وزارت بهداشت کره جنوبی اعلام کرده که همه افراد در همین مراکز به ویروس مبتلا شده اند و این احتمال می رود که شمار بیشتری مبتلا شده باشند.

شمار مبتلایان به کرونا در کره جنوبی از مرز ۱۰ هزار نفر عبور کرده ولی این کشور طرح گسترده فاصله گذاری را اجرا نموده و نزدیک به ۷۰۰ هزار آزمایش کرونا انجام داده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.