دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا نخستین ساعات روز خود را با مصاحبه با فاکس نیوز آغاز کرد و مدعی شد هیچ نقشی در توطئه مسلحانه‌ای که هفته گذشته علیه ونزوئلا تدارک دیده شده بود؛ نداشته است.

او حتی ادعا کرد «اصلا از این موضوع خبر نداشتم» و بعد افزود: اگر کار من بود، متفاوت (از آنهایی که به دام ونزوئلا افتادند) عمل می‌کردم.

وی مثل همیشه به ابزار بزرگنمایی متوسل شد و در تکمیل ادعای خود افزود: نه یک گروه کوچک، بلکه یک ارتش را به آنجا می‌فرستادم. اگر قرار باشد اقدامی درباره ونزوئلا انجام دهیم؛ آن را در قالب تهاجم نظامی به انجام می رسانیم.

گفتنی است اوایل هفته جاری، منابع ونزوئلایی از شکست طرحی برای کودتا و ترور مقامات این کشور خبر دادند.

در همین ارتباط نیز، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد که ۱۳ نفر از جمله دو آمریکایی به اتهام تلاش برای کودتا بازداشت شده اند.

از سوی دیگر، «لوک دنمن» که یک تبعه آمریکایی است و در جریان کودتای ناکام علیه دولت ونزوئلا دستگیر شده، می‌گوید قصد داشته رئیس‌جمهور ونزوئلا را به همراه دستیاران خود گروگان بگیرند.

او می‌گوید به استخدام یک شرکت امنیتی در فلوریدا درآمده بوده تا کنترل فرودگاه کاراکاس را بر عهده گرفته و با استفاده از هواپیما مادورو را به ایالات متحده آمریکا انتقال دهد!

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.