کاظم جلالی در توئیت خود آورده است: زیرا آمریکا مصوبه شورای امنیت را که حاصل اجماع جامعه جهانی و پیروزی دیپلماسی و چندجانبه گرایی است، را نادیده گرفته است و از توافق برجام خارج و تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران وضع کرد.  به نظر می‌رسد استفاده از تحریم به ابزار سیاست خارجی ایالات متحده تبدیل شده که علیه برخی کشورهای مستقل وضع شده است.

«آمریکا حتی به درخواست‌های همپیمانان اروپایی خود برای پایبندی به برجام توجه نکرده و برای اولین بار اعضای جامعه جهانی را به نقض توافقنامه بین‌المللی و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت فرا می‌خواند. از سوی دیگر، خروج یکجانبه آمریکا از برخی از  پیمان‌ها و قراردادهای بین‌المللی از جمله ترانس- پسفیک (TPP)، معاهده اقلیمی پاریس، نفتا (NAFTA) و بسیاری دیگر موجب افزایش نگرانی و سوء ظن همپیمانانش نسبت به نیات واقعی این کشور شده است.»

به گفته سفیر ایران، در دومین سالگرد خروج آمریکا از برجام شاهد تشدید تنش ناشی از عدم پایبندی این کشور به قوانین بین‌المللی هستیم، دفاع از توافقات بین‌المللی به نفع همه‌ کشورها است و سکوت و بی‌تفاوتی، دامن همه را خواهد گرفت. هیچ کشوری از تبعات یک ‌جانبه‌گرایی و نقض تعهدات ‌بین‌المللی مصونیت نخواهد داشت؛ جهانیان خود قضاوت کنند».

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.