«مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا برای رایزنی درباره مسائل مختلف از جمله ایران به فلسطین اشغالی سفر می‌کند. 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد پامپئو روز ۱۳ ماه می به فلسطین اشغالی سفر خواهد کرد و قرار است در آنجا با «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «بنی گانتز»، رئیس ائتلاف آبی و سفید دیدار کند. 

بر اساس این بیانیه پامپئو در این سفر درباره تلاش‌های واشنگتن و تل‌آویو برای مبارزه با بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ و «مسائل امنیتی-منطقه‌ای مرتبط با نفوذ مخرب ایران» رایزنی خواهد کرد. 

در این بیانیه آمده است: «تعهد آمریکا به اسرائیل هیچ‌گاه قوی‌‌تر از دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ نبوده است. ایالات متحده و اسرائیل با همدیگر در برابر تهدیدها در برابر امنیت و رفاهمان خواهند ایستاد. در مقاطع چالش‌‌انگیز ما در کنار دوستانمان هستیم و دوستانمان هم در کنار ما هستند.»

چند روز پیش پایگاه خبری آکسیوس به نقل از مقام‌های اسرائیلی گزارش داده بود سفر پامپئو به فلسطین اشغالی ۲۴ ساعته خواهد بود. این نخستین سفر یک مقام ارشد آمریکایی به فلسطین اشغالی از زمان اعلام محدودیت‌های سفر به این منطقه به دلیل شیوع ویروس کرونا است. این سفر همچنین نخستین سفر وزیر خارجه آمریکا از بعد از همه‌گیری جهانی کرونا خواهد بود. 

آکسیوس به نقل از مقام‌های رژیم صهیونیستی نوشته پامپئو هفته آینده وارد فلسطین اشغالی شده و چهارشنبه به واشنگتن باز خواهد گشت. 

سفر وزیر خارجه آمریکا چند روز قبل از تحلیف کابینه جدید رژیم صهیونیستی صورت خواهد گرفت و پامپئو با «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «بنی‌گانتز»، شرکت او در کابینه فراگیر دیدار خواهد کرد.

دولت آمریکا بعد از خروج از توافق هسته‌ای برجام در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به اقداماتی تحریک‌آمیز مانند قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» و یا ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه روی آورده است. 

با این وجود، دونالد ترامپ که وعده می‌داد با اجرای سیاست‌های سختگیرانه علیه ایران می‌تواند این کشور را برای عقد توافقی بهتر پای میز مذاکره بیاورد به دلیل ناکام ماندن برنامه‌هایش در قبال ایران علی‌رغم تشدید تنش‌ها، در آمریکا به شدت تحت فشار قرار گرفته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.