برنی سندرز، سناتور مستقل از ایالت ورمونت آمریکا جمعه به ام اس ان بی سی گفت: شاید ما در بدترین لحظه تاریخ آمریکا از زمان جنگ داخلی باشیم. ما در لحظه بسیار بسیار وحشتناکی به سر می‌بریم.

او ادامه داد: مردم به گونه‌ای لطمه می‌بینند که ما هرگز در طول حیات خودمان ندیده‌ایم و ما برای توقف این فرایند هم شخصی را داریم که به عنوان رئیس جمهوری ایالات متحده بسیار غیر مسوولانه رفتار می‌کند و اصلا واقعیت کنونی را درک نمی‌کند و این واقعا دردآور است.

این اظهارات سندرز در شرایطی مطرح می‌شود که ایالت‌های آمریکا در حال بررسی چگونگی و زمان بازگشایی هستند و برخی رویکرد سختگیرانه‌تری در پیش گرفته و برخی همان تدابیر فاصله گذاری اجتماعی را همچنان پای بر جا نگاه داشته‌اند تا زمانی که بتوانند شمار مبتلایان به کووید-۱۹ را کاهش دهند.

سندرز گفت، دولت آمریکا باید تضمین پرداخت حقوق کارگران و پرداخت ماهانه ۲۰۰۰ دلار در ماه به آمریکایی‌ها را اولویت قرار دهد تا بدین ترتیب از تبعات فشارهای اقتصادی ناشی از این ویروس بکاهد؛ ویروسی که به تعطیلی کسب و کارها و بیکاری فراگیر منجر شده است.

در همین حال دموکرات‌ها و جمهوری خواهان کنگره به شدت بر سر محتوای بسته جدید محرک و اینکه آیا چنین بسته‌ای اصلا ضرورت دارد یا خیر اختلاف نظر دارند. لری کادلو، مشاور اقتصادی کاخ سفید جمعه گفت مذاکرات رسمی درباره بسته محرک کروناویروس تا اوایل ژوئن معلق خواهد ماند.

کادلو به خبرنگاران در کاخ سفید گفت: اکنون گفت و گوهای بسیاری انجام می شود. تا زمانی که گفت و گوهای رسمی داشته باشیم، روند متوقف می‌شود. اجازه دهید ببینیم بسته جدید چه ماحصلی خواهد داشت. برای بررسی آن یک ماه یا بیشتر زمان نیاز است.

سناتور برنی سندرز اما با بیان اینکه او و دموکرات‌های کنگره به مبارزه برای تامین کمک به شهروندان و کسب و کارهای آمریکایی ادامه می‌دهند، اظهارات کادلو را "سنگ دلی" توصیف کرد. او گفت: من و بسیاری از دیگر سناتورها و اعضای مجلس نمایندگان آمریکا با تمام قوا می‌جنگیم تا اطمینان حاصل کنیم که ما اقدامی انجام می‌دهیم و این اقدام در اولین فرصت ممکن خواهد بود زیرا مردم آمریکا در حال آسیب دیدن هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.