امیر الهامی، مدیرعامل باغ وحش ارم تهران با اشاره به خبرهای مبنی بر گم شدن یک شامپانزه در باغ وحش ارم اظهار کرد: همانطور که طی چند روز اخیر اعلام کردیم شامپانزه ای در باغ وحش ارم ناپدید نشده است و خبرهایی که دارد در فضای مجازی می پیچید صحت ندارد.

مدیرعامل باغ وحش ارم در ادامه افزود: سه سال پیش در باغ وحش ارم شامپانزه ای متولد شد، که دامپزشک قبلی باغ وحش ارم به دلیل ضعف و ناتوانی هایی در شامپانزه ماده تازه متولد شده از مدیرعامل باغ وحش درخواست نگهداری این شامپانزه را به صورت اختصاصی کرد و با آن موافقت شد.

او با اشاره بر اینکه شامپانزه با نام باران معروف است،گفت: قرار بوده که پس از مدتی این حیوان به باغ وحش ارم پس داده شود اما دامپزشکی سابق باغ وحش ارم مدعی است که بین حیوان و او و برعکس وابستگی ایجاد شده و قادر به پس دادن آن نیست.

الهامی با بیان اینکه در چند مرحله از سوی سازمان محیط زیست برای ایشان تذکر کتبی و شفاهی فرستاده شده است، گفت: متاسفانه تذکرات ما برای بازگرداندن شامپانزه به باغ وحش مورد توجه ایشان قرار نگرفت.

او افزود: دامپزشک سابق باغ وحش ارم معتقد است که اگر این شامپانزه به باغ وحش ارم بازگردانده شود خواهد مرد در صورتی که اینگونه نیست و طی سی سال اخیر پنج شامپانزه بزرگ شده و ۴ قلاده هم در ارم به دنیا آمده است.

مدیرعامل باغ وحش ارم تهران بیان کرد: به دلیل بی توجهی ایشان برای برگشت این حیوان به باغ وحش ارم ما مجبور به شکایت از وی به جرم خیانت در امانت شدیم و اکنون از او طرح دعوا شده است.

الهامی با اشاره بر اینکه شامپانزه اکنون سه سالش است، عنوان کرد: در سال اخیر یک روز به صورت غیر قانونی و بدون مجوز این شامپانزه از باغ وحش ارم خارج شده و دیگر به باغ وحش بازگردانده نشد.

مدیرعامل باغ وحش ارم تهران گفت: این شامپانزه حتما باید در مکان مناسبی همچون باغ وحش ارم نگهداری شود نه یک مکانی همچون کلینیک دامپزشکی.

الهامی مطرح کرد: ایشان تمایل انتقال این حیوان به انگلیس را داشت که با مخالفت مسئولان محیط زیست رو به رو شد.

او با بیان اینکه با وجود شامپانزه (باران) اکنون ۹ شامپانزه در باغ وحش ارم وجود دارد؛ گفت: ۵ شامپانزه در باغ وحش ارم متولد شده و با بهترین روش های پزشکی در حال نگهداری هستند.

الهامی تصریح کرد: برای سلامت و آینده  این حیوان بهتر است که هر چه سریع تر به زیستگاه خود  یعنی همان باغ وحش ارم بازگردانده شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.