ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد امشب (شنبه) پس از دیدار امروز با مصطفی الکاظمی نخست وزیر جدید عراق در صفحه توئیترش درباره جزییات این ملاقات نوشت: «در جلسه با آقای کاظمی، همکاریهای دوجانبه و تداوم اقدامات در زمینه قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر، همکاریهای بانکی، راه آهن خرمشهر - بصره و روادید اتباع ۲ کشور رایزنی شد و قول همکاری دادند و از  تلاشهای جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با داعش تقدیر کردند.

وی افزود: کاظمی ایران و عراق را دو کشور دوست و برادر دانستند.

ایرج مسجدی سفیر ایران در بغداد امروز به دیدار «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر جدید عراق رفت و با وی دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرگزاری عراق (واع)، الکاظمی در این دیدار بر علاقه مندی عراق برای ایجاد بهترین روابط با جمهوری اسلامی ایران و تمامی کشورهای همجوار تاکید کرد.

سفیر آمریکا نیز امروز به دیدار نخست وزیر جدید عراق رفت.نخست وزیر عراق در دیدار با سفیر آمریکا تاکید کرد که این کشور هرگز نقطه شروع تهدید برای کشورهای همسایه یا دوست نخواهد بود. 

لازم به ذکر است، ایرج مسجدی روز پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه در پیامی توئیتری به الکاظمب و وزرای او تبریک گفت و‌ عنوان کرد: «تبریک به جناب آقای مصطفی کاظمی و وزرای ایشان . تبریک به پارلمان عراق در جهت رای اعتماد به اکثریت کابینه .آرزوی موفقیت دولت  در خدمت به مردم شریف عراق .آرزوی سعادت برای دو ملت ایران و عراق.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.