جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا صبح یکشنبه با حضور حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور، اعضای ستاد ملی و حضور ویدئو کنفرانسی استانداران سراسر کشور تشکیل شد.

رئیس جمهور در بخشی از گزارش خود در محضر رهبری، درباره اقدامات دولت برای مقابله با کرونا گفت: ماجرای ویروس کرونا از ۲۷ دیماه برای اولین بار در دولت مطرح شد. یکشنبه ۲۷ دیماه بحث شد که بیماری کرونایی با این ویژگی‌ها در برخی از شهرها و کشورها آمده است و مردم مبتلا هستند منتها همه بحث‌ها این بود که بحمدالله هنوز در ایران با این مشکل مواجه نیستیم و در آن جلسه وزیر بهداشت و درمان  بسیار اصرار داشت که پروازهای ما به چین فوری قطع شود و کسی از آنجا وارد کشور ما نشود. چند روزی بیشتر نگذشت در ۳۰ بهمن روز چهارشنبه در دولت به ما اطلاع رسید. وزیر بهداشت اعلام کرد، متأسفانه ۲ نفر از فوت‌شدگان در اثر کرونا بوده و آزمایش آنها هم مثبت بوده است.

وی افزود: بنابراین، ما لحظه‌ای که با این بیماری در کشور مواجه شدیم، ۳۰ بهمن بوده و در همان جلسه دولت به وزیر بهداشت گفتم که بدون هیچ ملاحظه ای فوراً آنچه واقعیت است به اطلاع مردم برسانید. با اینکه در شب انتخابات بودیم و شرایط ما سخت بود در عین حال بخاطر اهمیت مسأله به اطلاع مردم رساندیم.

رئیس جمهور گفت: در سوم اسفند ماه شورای عالی امنیت ملی تشکیل شد و در آن جلسه تصویب شد که ستاد ملی کرونا، مسأله مقابله با کرونا را دنبال کند و آن مصوب خدمت جنابعالی ارسال شد و حضرتعالی آن مصوبه را تأیید فرمودید البته مصوبه دیگر و دومی هم خدمتتان فرستاده شد که آن را هم تأیید فرمودید در واقع تأیید مصوبات شورای عالی امنیت ملی به دست مبارک جنابعالی، آغاز این حرکت بود.  به اعتقاد من این حرکت اگر یک روز به تأخیر می‌افتاد یعنی به جای سوم اسفند که شورا بحث و تصویب کرد و جنابعالی تأیید فرمودید اگر چند روز تأخیر می‌افتاد ممکن بود ما با شرایط بسیار سختی مواجه بشویم.

رئیس دولت دوازدهم ادامه داد: بلافاصله جلسات تشکیل شد و در روزهای اولیه جلسات عمدتاً به ریاست آقای دکتر نمکی تشکیل می‌شد و بعد جلساتی با مدیریت بنده تشکیل شد. از اول حادثه از پایان بهمن ماه تا حالا در مجموع ۸۰ روز است. در این ۸۰ روز ، ۲۰ جلسه رسمی که جلسه امروز ما از آن جلسات است به این شکل و بیش از ۲۰ جلسه فرعی آن هم با حضور من و وزرا، حداقل ۸۰ جلسه در این مدت ۸۰ روز تشکیل شده است و ما حدود ۸ کمیته تشکیل دادیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.