«مسعود فلاحی» عضو هیات علمی و سوپروایزر کنترل زخم مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) کرمانشاه گفت : بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا به علت مشکلات ریوی دچار درجاتی از کاهش سطح هوشیاری شده و همچنین به دلیل مشکلات تنفسی ممکن است وصل به دستگاه ونتیلاتور یا کمک تنفسی شوند.

او با اشاره به اینکه بیماران مبتلا به کرونا و یا افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای دیگری از جمله دیابت، چاقی و نارسایی کلیوی را دارند، مستعد ابتلا به زخم‌های فشاری عمیق هستند، گفت : خود این مساله درمان این بیماران را از جنبه‌های مختلف دچار چالش می‌کند و به این دلیل مراقبت حرفه‌ای از این بیماران بسیار اهمیت دارد.

او افزود: خوشبختانه در بیمارستان گلستان و مرکز نسیم کرمانشاه مراقبت‌های پیشگیری پایش و درمان زخم به حد مطلوب و استاندارد رسیده و این را مدیون زحمات پرستاران و سایر همکاران در این مراکز هستیم.

فلاحی گفت: برای مراقبت از بیماران کرونایی مستعد زخم، اقداماتی، چون تغییر وضعیت هر ۲ ساعت طبق فرم تغییر حالت، مرطوب کردن بدن و ماساژ آرام مناطق مستعد، تشک مواج و استفاده از سطوح کاهنده فشار، پانسمان نوین، چک مرتب وضعیت زخم بیماران در هر شیفت توسط پرستار از لحاظ زخم و همچنین ارزیابی همه بیماران از لحاظ خطر بروز زخم در بدو ورود به بیمارستان انجام می‌گیرد .

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.