دکتر سعید نمکی در گفت‌‌وگویی تلویزیونی با بیان اینکه سه فاز مدیریت، کنترل و مهار برای بیماری کرونا وجود دارد، گفت: در بسیاری از نقاط کشور از مدیریت به کنترل و در بسیاری از نقاط نیز به فاز مهار بیماری رسیدیم، گفت: در برخی استان‌‌هایی که فاصله‌‌گذاری رعایت نشد داریم ضرر می‌‌کنیم و بزرگترین خطای استراتژیک ما در این دوره این است که فکر کنیم کرونا تمام شده است و الان ممکن است به شرایط بد برگردیم که برای ما پدیده مهلکی است که افتخار کسب کرده را فدای بی‌‌خیالی کنیم.

وی افزود: پیرو توصیه مقام معظم رهبری و دغدغه ایشان که فرمودند اگر امکانی هست که بشود درب مساجد را به روی مومنین در شب‌‌های قدر باز کنیم راهی را برای آن پیدا کنیم، جلسهای برگزار شد تا بتوانیم با رعایت پروتکل بین ساعات 12 شب تا 2 بامداد مراسم‌ احیای شب‌‌های قدر را برگزار کنیم. برای برگزاری مراسم‌ شب‌‌های قدر شروطی گذاشته‌ایم و مردم باید این شروط را رعایت کنند. البته مقام معظم رهبری همیشه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا احترام گذاشتند و ما هیچ‌وقت از طرف ایشان تحت فشار قرار نگرفتیم.

نمکی خاطرنشان کرد: کودکان و افراد مسن و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند نباید در این مراسم حضور یابند. هموطنان مُهر، سجاده و قرآن را از منزل ببرند، در مساجدی که جا کم هست باید فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود.

وی اضافه کرد: در رابطه با آستان‌های مقدس به جمع‌بندی رسیدیم و علی‌‌رغم درخواست تولیت آستان‌‌های مقدس مبنی بر بازگشایی اماکن مذهبی، از دیدگاه کارشناسی هنوز به نتیجه بازگشایی این اماکن نرسیده‌‌ایم زیرا نگرانی ما از بابت افزایش مسافرانی است که مدت‌‌ها سفر نکرده‌‌اند و ممکن است با شوق زیارت تراکم ایجاد کنند و برای ما و خودشان زحمت را مضاعف کنند. در خصوص بازگشایی آستان‌‌های مقدس چهارشنبه جلسه‌ای برگزار و در این رابطه تصمیم‌گیری خواهد شد و امیدواریم هرچه زودتر بتوانیم در فضای مناسب‌‌تر، درب صحن وسرای اهل بیت و آستان‌‌های مقدس را بر روی مشتاقان اهل بیت باز کنیم.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.