به گزارش سایت شبکه العربیه، این بیمارستان‌ها به منظور پشتیبانی از یمن در مقابله با بیماری کرونا به ویژه در استان‌های عدن و المکلا، برنامه ریزی شده‌اند.

این موضوع در اظهارات الطاف موسانی، نماینده سازمان بهداشت جهانی در یمن در ویدیو کنفرانس با دکتر نجیب العوج وزیر برنامه ریزی و همکاری‌های بین‌المللی دولت مستعفی یمن با هدف بررسی طرح‌های مربوط به نحوه پاسخ به وضعیت ناشی از کرونا، همسوسازی منابع و تأمین نیازهای سیستم بهداشتی برای مقابله با اپیدمی کووید- ۱۹ مطرح شد.

از جمله این پیشنهادات، ایجاد اتاق اضطراری مدیریت، توزیع کمک‌ها و مشارکت‌های گوناگون سازمان بهداشت جهانی، تسهیل دسترسی به آنها و هماهنگی روش‌های مهار پاندمی کرونا هستند.

خبرگزاری دولتی یمن به نقل از نماینده این سازمان در یمن، ورود ۱۴ هزار نمونه تست اضافی و ۱۱۰۰ محلول‌های آزمایشگاهی ویژه ویروس کرونا را مورد تاکید قرار داد.

از دیگر موارد مطرح شده در این گفت‌وگوی از طریق ویدیو، تلاش‌های سازمان بهداشت جهانی برای تأمین نیازهای یمن، در صدر فهرست اقدامات سازمان با ارائه پشتیبانی از طریق صندوق پاسخ بشردوستانه وابسته به سازمان ملل متحد و همچنین تعریف نیازهای خاص یمن از طریق دفتر اصلی در ژنو و ارائه آنها برای کلیه جهات اهدا کنندگان در سطح بین‌المللی بود.

این گفت‌وگو در پی اعلام عدن به عنوان شهری آلوده به انواع همه‌گیرها و بیماری‌ها، به ویژه کرونا و دیگر امراض عفونی از سوی دولت مستعفی یمن صورت گرفت.

مقامات بهداشت یمن عصر دوشنبه ۱۱ مه، اعلام کردند که مجموع موارد قطعی ابتلا به کرونا در یمن از ۱۰ آوریل، به ۵۶ مورد رسیده که (۹) مورد جان باخته و یک مورد نیز بهبود یافته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.