دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت کشورمان در گفت و گوی ویدئوکنفرانسی با وزیر بهداشت کشور روسیه، ضمن تبریک انتصاب آقای میخائیل موراشکو به سمت وزیر بهداشت روسیه، از ارسال کمک های این کشور قدردانی کرد و افزود: لازم است همکاری‌ ها و تبادل تجربیات ایران و روسیه در مبارزه با ویروس کرونا و نیز با تلاش بیشتر کشورهای منطقه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تبادلات تجاری فی مابین، بیش از گذشته گسترش یابد.

نمکی با اشاره به ضرورت همکاری های دو کشور در زمینه مبارزه با کووید ۱۹ و حمایت از سازمان جهانی بهداشت، اقدامات جمهوری اسلامی ایران در چارچوب بسیج ملی مبارزه با کرونا، فاصله گذاری اجتماعی و سپس بازگشایی تدریجی کسب و کارها در چارچوب ابتکار فاصله گذاری هوشمند را تشریح کرده و این اقدامات را زمینه ساز کاهش بار بیماری و مرگ و میر در ایران، دانست.

نمکی با اشاره به اینکه خوشبختانه در سال‌های اخیر روابط خوبی بین وزارت بهداشت ایران و روسیه برقرار بوده، بر تلاش در راستای گسترش روابط و همکاری ‌های همه جانبه به ویژه در زمینه‌های تحقیقاتی و پزشکی و همچنین انتقال تجربیات دو کشورتاکید کرد.

در این گفتگو، دکتر میخائیل موراشکو، وزیر بهداشت روسیه نیز اقدامات بهداشتی و درمانی روسیه به ویژه کنترل مرزها، تجهیز بیمارستان‌ها، تدوین و ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی و درمانی به عموم مردم، پرسنل و مراکز و موسسات و نیز اقدامات درمانی را تشریح کرده و اذعان داشت، محدودیت‌های فیزیکی اعمال شده، آثار اقتصادی را به همراه داشته است.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، وی در ادامه روابط استراتژیک ایران و روسیه را بسیار خوب بیان کرد و بر توسعه مناسبات و همکاری‌های متقابل در زمینه‌های مختلف بهداشتی و تحقیقاتی به ویژه دارو و واکسن تاکید کرد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.