دکتر وحید یگانه  روز سه شنبه یاد آور شد : شهرستان لارستان و شهرستان های همجوار از جمله اوز و خنج که تحت پوشش این دانشکده می باشند، با توجه به پروازهای متعدد بازگشتی از کشورهای حوزه خلیج فارس و هم چنین سکونت جمعیت زیادی از افاغنه در این شهرستان ها متاسفانه شاهد رشد چشمگیر مبتلایان به کرونا بوده اند.

معاون بهداشتی دانشکده پزشکی لارستان از شهروندان خواست ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی، باتوجه به شیوع بالای این بیماری در افراد بازگشته از سایر کشورها و جمعیت افاغنه حداکثر فاصله گذاری اجتماعی ونکات بهداشتی در برخورد با این افراد را رعایت کنند.

دکتر کریمی رییس دانشکده پزشکی لارستان نیز دو عامل مهم که اخیرا آمار ابتلا به کرونا در منطقه لارستان را بالا برده اند شامل اتباع خارجی و مسافران ورودی پروازهای خارجی دانست و  از مسئولان مربوطه خواست تا در این خصوص تمهیدات لازم اندیشیده شود.

رییس دانشکده پزشکی لارستان از فرماندار این شهرستان خواست تا مواردی را در شورای تامین مصوب کرده و به ارگان های مربوطه ابلاغ کند.

طی ۲۴ ساعت گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی یک هزار و ۴۸۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شده اند.  مجموع بیماران کرونا در کشور تاکنون  به ۱۱۰ هزار و ۷۶۷ نفر رسیده است ، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۸ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶ هزار و ۷۳۳ نفر رسید،

شهرستان لارستان در فاصله ۳۳۷ کیلومتری جنوب شیراز در استان فارس قرار دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.