روحانی: کاخ سفید بدترین حکومت آمریکا در طول تاریخ را تجربه می‌کند/ در روزهای سخت تاریخی قرار داریم

 حجت الاسلام ‌و المسلمین حسن روحانی، پیش از ظهر روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت اظهارداشت: ایام شهادت مولای متقیان علی علیه السلام توام با ایام دعا، مراسم مهم احیا، شب های نزول قرآن و لیالی قدر است.  انصافا وقتی به تاریخ برمی‌گردیم و نگاه می کنیم حادثه سحرگاه امروز یکی از دردناکترین حوادث تاریخ بشر بود، یعنی همان هنگام طلوع فجر که آن دست ناپاک حرکت کرد و شمشیر به فرق مبارک امیرالمومنین رفت مردم دو ندا شنیدند؛ یک ندا این بود که به مردم گفته شد که پایه‌های هدایت ریخت و ویران شد و چه جور یک انسان می‌تواند به مقام و جایگاهی برسد که زندگی او معادل با هدایت جامعه و بشریت و شهادتش معادل با فروریختن بنای هدایت جامعه باشد.

وی ادامه داد: از طرف دیگر از آن حرکت شمشیر بدتر کلمه‌ای بود که این قاتل به کار برد "الحکم لله لا لک یا علی " حکومت از آن خداست و از آن تو نیست ای علی، و این جمله بسیار تکان دهنده است آدمی که این جمله را بیان می‌کند علی الظاهر به خدا معتقد است و مبنا را حکومت الهی بر بشر می‌داند. اما در عین حال جهل دینی و افراط این آدم او را به بدترین عمل در تاریخ کشاند و این درس بزرگی برای همه ماست که دین‌دار بودن، شریعت‌مدار بودن بدون تعقل، تفکر و بدون عدالت و تعادل و بدون میانه‌روی و تهجد نمی‌تواند برای ما مسیر هدایت را مشخص کند والا اگر آدم اعتقادی داشته باشد که درست نباشد همان اعتقاد باعث انحراف او و بزرگترین لطمه به جامعه بشری می‌تواند باشد 

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل ازمهر،  ایسنا و ایرنا بخوانید؛

* از این جملات مهمتر رفتار مولا علی در طول ۴۸ ساعت پایانی عمرشان بود. از سحرگاه روز ۱۹ تا آخر شب ۲۱ ماه رمضان این ۴۸ ساعت رفتار ایشان بسیار عجیب بود در آن حالت وقتی به خانه آوردنش این بود که ابن ملجم که امروز دست شماست اسیر است با او مدارا کنید کجا در تاریخ می‌توانیم پیدا کنیم مولایی با این عظمت که از پیشانی اش خون می‌چکد،  توجه‌اش این است که با اسیر مدارا شود. شب ۲۱  ایشان وصیت خودشان را بیان کردند و خطاب به یاران و فرزندانشان فرمودند.

*آخرین جملات این وصیت نامه نسبت به قاتل خودش است به خاطر کشته شدن من خونریزی به پا نکنید دو دستگی درست نکنید، به خاطر من یک نفر اگر بناست کشته شود باید کشته شود، بیش از یک ضربت حق ندارید به او بزنید ما به همچون امام و متقدایی در تاریخ افتخار می‌کنیم که همه زندگی اش از روز اول عرفان، انسانیت و حقوق انسان‌ها و دستگیری از ایتام و جهاد در میدان نبرد بود.

* این که مردم بعد از قرن‌ها عاشق امیرالمومنین ماندن و روز به روز عشق آنها به او بیشتر می‌شود و در این شب‌ها درست است که به خاطر شب قدر شب ها را زنده نگه می دارند و احیا دارند اما در این شبها نام امیرالمومنین هم جایگاه خاص خود را دارد.عشق به امیرالمومنین هم جایگاه خود را دارد و ما باید در پیشگاه خداوند شکر گذار باشیم.

دلیل تفاوت جایگاه ملت ما با دیگر ملت‌ها در حادثه کرونا، انفاق است

* علت این که در این حادثه ویروس کرونا جایگاه ملت ما با دیگر ملت های جهان متفاوت است، این همه انفاق، دستگیری، بسته‌های معیشتی و کمک‌های مردمی در سراسر کشور به خاطر همین عشق به ائمه و امیرالمومنین است.

* کار بیمارستان، پزشکان، پرستاران و کادر درمانی ممتاز است. هیچ جا این فداکاری که در ایران است یافت نمی شود. این فداکاری و ایثار پزشک و پرستار و انفاق مردم و کمک آنها ریشه آن در فرهنگ دینی، اسلامی و ایرانی ما است که این فرهنگ منشا آن قرآن مجید، زندگی پیامبر و امیرالمومنین و ائمه است. 

* ما در روزهای سخت تاریخی قرار داریم، اما مردم با شهامت و متانت و با آرامش زندگی می کنند که این آرامش مردم بسیار مهم است. این که برای خرید اجناس نیاز به صف ندارند. این که مردم همدیگر را یاری می کنند و به فکر هم هستند، ریشه آن به فرهنگ ما و پیروی ما از خاندان رسالت و مولای ما امیرالمومنین است که او این چنین در تمام عمر خود بود. 

* من در این روزی که به نام امیرالمومنین است می خواهم از ملت ایران یکبار دیگر تشکر و سپاسگذاری کنم. دیشب برای ساعاتی مساجد ما برای مراسم احیا باز شد. نگرانی‌هایی بودکه اگر مساجد باز شود تا چقدر مردم به دستورالعمل‌های بهداشتی عمل می‌کند

کاخ سفید بدترین حکومت آمریکا در طول تاریخ را تجربه می‌کند

* کاخ سفید، بدترین حکومت آمریکا در طول تاریخ را تجربه می‌کند، وزیر خارجه آمریکا الفبای سیاست را هم نمی‌داند. دولتی بی‌رحم، ضد بشر و ناتوان در آمریکا بر سر کار است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.