سعید نمکی بااشاره به برگزاری مراسم احیای شب ۱۹ ماه رمضان گفت: خوشبختانه شب گذشته مردم ما را در مقابل همه همکاران و کسانی که از روز اول مواردی را مطرح می‌کردند روسفید کردند و با انضباط و با اصول و رعایت پروتکل‌های بهداشتی این مراسم را برگزار کردند.

وی با بیان اینکه همکارانی را به سطح شهر و استان‌ها فرستادم تا این موضوع را بررسی و گزارش دهند، افزود: خوشبختانه گزارشات ارسال شده نشان داد که جز موردی که آن هم در یکی از شهرستان‌ها که چایی را در میزی در بیرون از مسجد قرار داده بودند و مردم از آن استفاده می‌کردند که این موضوع قدغن بود و قرار نبود که پذیرایی داشته باشیم، بقیه در حداکثر رعایت اصول، این مراسم را با عظمت برگزار و دلمان را گرم‌تر کردند.

نمکی از همکاری همه مردم روزه‌دار تشکر  کرد و گفت: التماس دعای ویژه در این شب‌های مقدس دارم که خداوند بنده و همکاران را کمک بیشتری کند تا بتوانیم با کمک عزیزان در دستگاه‌ها و مشارکت مردم هر چه زودتر این بیماری را در سطح کشور مهار کنیم.

زمان بازگشایی اماکن ورزشی پرسش دیگری بود که وزیر بهداشت در پاسخ به آن اظهار کرد:  پروتکل‌های جدید برای انجام فعالیت های ورزشی امروز به وزارت ورزش و جوانان ارسال می شود تا در شهرهای غیرقرمز، نسبتا کم‌خطرتر، با خطر متوسط ورزش‌های انفرادی برقرار شود.

وزیر بهداشت این را هم گفت: امروز درباره تمرین‌ لیگ‌ها تصمیم‌گیری و به مراکز ورزشی ابلاغ می‌کنیم. 

نمکی درباره زمان فعالیت رستوران‌ها و بقیه کسب و کارها نیز گفت که در این باره جلساتی برگزار می‌کنیم تا در خردادماه بتوانیم کمک کنیم که کسب و کارها به مرور راه‌اندازی شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.