صدر اعظم آلمان چهارشنبه بعد از ظهر  مدعی حمله سایبری روسیه شد.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان در سخنانی در مجلس این کشور مدعی شد بنابر شواهد متقن، هکرهای روسیه به وی حمله کرده اند.

مرکل در بخشی از سخنان خود گفت: «صادقانه بگویم که این برایم رنج‌آور است. هر روز سعی میکنم با روسیه رابطه بهتری برقرار کنم و از طرف دیگر شواهد و مدارکی محکم وجود دارد که نیروهای روس در حال انجام این کار هستند.»

صدر اعظم آلمان در ادامه با ذکر تلاش برای تداوم روابط با مسکو افزود: «من به دنبال روابط خوب با روسیه خواهم بود زیرا فکر میکنم  دلیلی برای ادامه تلاشهای دیپلماتیک وجود دارد.»

این در حالی است که روسیه تاکنون به ادعای صدر اعظم آلمان هیچ واکنشی نشان نداده است.

روسیه و آلمان به ویژه در حوزه انرژی همکاری‌های اقتصادی-تجاری دارند. خط لوله «نورد استریم ۲ » پروژه مشترک میان شرکت گازپروم روسیه و پنج  شرکت اروپایی در فرانسه، اتریش،  انگلیس، هلند و  آلمان است. این خط لوله ۷۴۵ مایلی، سالانه ۵۵ میلیارد متر مکعب از گاز طبیعی روسیه را به آلمان منتقل خواهد کرد. این خط لوله از آب‌های منطقه‌ای دانمارک،‌ فنلاند، آلمان، روسیه و سوئد عبور می‌کند.

در صورت اجرایی شدن این پروژه، میزان ظرفیت انتقال گاز طبیعی روسیه به آلمان به دو برابر ظرفیت کنونی افزایش پیدا خواهد کرد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.