دفتر اطلاع رسانی دولت عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق صبح امروز چهارشنبه به مقر وزارت دفاع این کشور رفت و در آنجا مور استقبال وزیر دفاع و فرماندهان و افسران ارشد قرار گرفت».

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، در این بیانیه آمده است: «الکاظمی به محض رسیدن به مقر وزارتخانه نشستی را با حضور جمعه عناد الجبوری وزیر دفاع و فرماندهان و افسران گروه‌های نظامی ترتیب داد».

الکاظمی در این نشست بر لزوم پایبندی نهاد نظامی عراق به ماموریت ملی و حرفه‌ای خود تاکید کرد و گفت: «مسئولیت نهاد نظامی اعمال اقتدار و دفاع از حاکمیت عراق و امنیت و ثبات آن است و این نهاد باید متعلق به همه عراقی‌ها باشد.»

نخست وزیر عراق همچنین تاکید کرد: «نهاد نظامی عراق به حفاظت از ملت عراق و نظام دموکراتیک آن اهتمام ورزد و از سیاسی‌کاری و منافع قومی دوری گزیند».

نخست وزیر عراق بر ادامه مبارزه با داعش و مقابله با هر تجاوز تروریستی و ممانعت از استفاده از سلاح در خارج از کنترل دولت تاکید کرد.

الکاظمی در پایان این نشست یاد شهدای نیروهای مسلح و افسران تشکیلات مختلف عراق را گرامی داشت و برای مجروحین هم طلب سلامتی و شفای عاجل کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.