آسوشیتدپرس گزارش داد، این مقررات جاسوسی ماه مارس، زمانی که قانونگذاران از واشنگتن خارج شدند، منقضی شد.

قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا پیش از ترک واشنگتن بابت شیوع کرونا، یک لایحه سازش دو حزبی را به تصویب رساندند اما میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنا هنوز آن را در این مجلس به رای نگذاشته است. همچنین مشخص نیست که آیا او بتواند امروز (پنج‌شنبه) چنین کاری انجام دهد یا خیر.

برنامه مجلس نمایندگان آمریکا همچنین از حمایت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، ویلیام بار، دادستان کل آمریکا و نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برخوردار است. این توافق منجر به تمدید سه قانون نظارت و جاسوسی می‌شود و محدودیت‌های جدیدی برای خوشایند حامیان آزادی‌های مدنی در دو حزب در نظر گرفته است.

اما طرح مجلس نمایندگان آمریکا تغییرات کافی را اعمال نکرده است تا ائتلافی دو حزبی از سناتورها را به خود جلب کند. آن‌ها از مدت‌ها پیش به دنبال محدود کردن قوانین فدرال برای جاسوسی بوده‌اند. دو دور رای‌گیری روز چهارشنبه بر سر اصلاحات با حمایت اکثریتی سناتورها مواجه شد و تلاش‌های مک‌کانل برای ارسال این لایحه روی میز دونالد ترامپ را پیچیده‌تر کرد.

مقررات منقضی‌شده "قانون جاسوسی اطلاعات خارجی" به اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) اجازه می‌دهد تا با حکم دادگاه از سوابق کسب و کارها در تحقیقات امنیت ملی استفاده کرده، روی موضوعی نظارت کنند بدون آنکه مشخص شده باشد که طرف مقابل از سوی یک سازمان تروریسم بین‌المللی فعالیت دارد و اینکه بسیار ساده‌تر به شنود ادامه دهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.