به گزارش رویترز، فرانسه در بین ده‌ها کشوری است که انتخاب مجدد مورد مناقشه سال ۲۰۱۸ مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا را به رسمیت نمی شناسد و خوان گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا را رئیس جمهور موقت این کشور می‌داند.

مادورو پیش‌تر سفیر فرانسه، رومن نادال را به مداخله در امور داخلی متهم کرده و بنا بر اظهارات دیپلمات‌ها، خدماتی که نادال در خانه‌اش در کاراکاس از آن‌ها بهره‌مند می‌شده از آغاز ماه مه قطع شده است.

الیویه گاووین، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در بیانیه‌ای اظهار کرد: "فرانسه اقدامات انجام شده در روزهای اخیر را، که مانعی بر سر عملکرد عادی مأموریت دیپلماتیک ما در کاراکاس به حساب می‌آید، به شدت محکوم می‌کند."

وی ادامه داد: " مقامات فرانسوی انتظار دارند این اقدامات بدون تأخیر از بین برود تا عملیات عادی در مأموریت دیپلماتیک به حالت قبلی خود بازگردد".

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در ژانویه با استقبال از گوایدو در کاخ ریاست جمهوری، بر خواسته خود مبنی بر برگزاری انتخابات آزاد و شفاف در ونزوئلا تأکید کرد.

دیپلمات‌ها گفتند که این دیدار و نیز حضور دیپلمات‌های فرانسوی در فرودگاه هنگام بازگشت گوایدو به کاراکاس در فوریه، ممکن است دولت مادورو را به اعمال فشار بر کشورهای اروپایی در پایتخت ونزوئلا ترغیب کرده باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.