بر اساس آمارهای رسمی که پایگاه آماری Worldometer از ابتدای شیوع ویروس کرونا در جهان با استناد به گزارش‌های آماری نهادهای دولتی در کشورهای مختلف جهان به‌طور مستمر اقدام به روزآمدسازی و انتشار آنها کرده است، آمریکا با بیش از ۸۵ هزار مورد مورد مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به کرونا،‌ با اختلاف بسیار فاحشی نسبت به کشور دوم (انگلیس با بیش از ۳۳ هزار مورد مرگ‌ومیر) رتبه اول جهان را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

آمارهای منتشر شده در پایگاه Worldometer  حاکی از این است که قاره اروپا با بیش از ۱۵۸ هزار مورد مرگ‌ومیر بر اثر کرونا، در این زمینه بالاتر از همه قاره‌های جهان قرار گرفته است. در واقع بیش از نیمی از قربانیان کرونا در جهان ساکن کشورهای اروپایی بوده‌اند.

پایگاه آماری Worldometer شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان را نیز حدود ۴.۵ میلیون نفر اعلام کرده است. آمریکا با ثبت بیش از ۱.۴ میلیون مورد ابتلا به کرونا، از این لحاظ در جهان رکورددار است.

تاکنون حدود ۱.۷ میلیون نفر از مبتلایان به کرونا در سراسر جهان سلامتی خود را بازیافته‌اند و تقریباً ۲.۵ میلیون نفر دیگر نیز همچنان تحت درمان قرار دارند.

بیماری ناشی از ویروس کرونا یعنی بیماری «کووید‌ــ‌۱۹» که سازمان بهداشت جهانی (WHO) آن را بیماری همه‌گیر جهانی اعلام کرده است،‌ تاکنون در بیش از ۲۰۰ کشور و قلمرو از قاره‌های مختلف جهان شیوع یافته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.