به گزارش روز پنجشنبه دفتر نخست وزیری انگلیس، دو طرف درباره همکاری‌های دو کشور برای مقابله با ویروس کرونا که تاکنون جان بیش از ۳۰۰ هزار نفر در سراسر جهان را گرفته، تبادل نظر کردند.

بوریس جانسون همچنین از اینکه قطر فرودگاه بین المللی «حمد» دوحه را برای ترانزیت ده‌ها هزار انگلیسی گرفتار در سراسر جهان فعال نگه داشت قدردانی کرد.

بر اساس این گزارش، رهبران انگلیس و قطر درباره اهمیت همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های امنیتی، تجاری و سرمایه‌گذاری تبادل نظر و بر لزوم تقویت مناسبات دوجانبه تاکید کردند.

 انگلیس با مشارکت اتحاد جهانی واکسن (گاوی) برای چهارم ژوئن (۱۴ خرداد) میزبان همایشی با حضور رهبران سیاسی، سازمان جهانی بهداشت، بانک جهانی، صندوق کودکان ملل متحد و شرکت‌های داروسازی خواهد بود تا شرکت کنندگان درباره تحولات مرتبط با بحران کرونا به ویژه در کشورهای محروم تبادل نظر کنند. 

این نشست به صورت غیر حضوری و با هدف جمع‌آوری منابع مالی برای ساخت واکسن این بیماری برگزار می‌شود.

انگلیس با ثبت ۳۳ هزار و ۶۱۴ فوتی مبتلا به کرونا دارای بالاترین تعداد جان‌باختگان پس از آمریکا به‌شمار می‌رود.  این در حالی است که در قطر تاکنون ۱۴ نفر بر اثر کرونا زندگی خود را از دست داده‌اند. 

دانشمندان انگلیسی در هفته‌های گذشته به نمونه‌ای از واکسن کرونا دست‌یافته‌ و آزمایش‌های بالینی در این زمینه را آغاز کرده‌اند. آنها امیدوارند تا پائیز آینده به نتایج موفقیت آمیزی دست یافته که بتوانند وارد فاز تولید انبوه شوند

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.