جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) طی بیانیه‌ای مقاومت در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی را تنها راه احقاق حقوق غصب شده فلسطینیان دانست.

عبداللطیف القانوع، سخنگوی رسمی حماس پنجشنبه‌شب به مناسبت هفتاد دومین سالروز اشغال فلسطین به دست صهیونیست‌ها (یوم النکبه) گفت: «مقاومت به هر شکل ممکنی، گزینه قانونی برای دفاع از مردم ما خواهد بود تا حق بازگشت فلسطینیان و استیفای حقوق غصب شده آن‌ها محقق شود».

او گفت که شیوع کرونا هرگز باعث نخواهد شد که مردم فلسطین این روز را فراموش کنند یا مانع از  آن نخواهد شد که آنها نتوانند مراسم خاص این روز را برگذار کنند و با طرح طرح اشغالی صهیونیست‌ها برای الحاق کرانه باختری به قلمرو رژیم صهیونیستی مقابله نکنند.

قانوع گفت که مصیبت‌ها و بدبختی‌های مردم فلسطین ادامه دارد و همچنان دردها و رنج های آن‌ها باقی مانده و از سال ۱۹۴۸ تا به امروز تجدید شده  و رژیم اشغالگر جنایت‌هایش را افزایش داده است.

رژیم صهیونیستی ۱۵ ماه مه سال ۱۹۴۸ اعلام موجودیت کرد و به دنبال آن، صدها هزار فلسطینی را آواره و از سرزمین تاریخیشان اخراج کرد.

فلسطینی‌ها این روز را روز مصیب می‌نامند و بر حق بازگشت خود بر منازل و سرزمین‌های غصب شده خود تأکید دارند. شمار فلسظینی‌های آواره بر اساس آمار آژانس اشتغال و امدادرسانی فلسطینیان (آنروا) بالغ بر ۵ و نیم میلیون نفر است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.