موج احتمالی دوم شیوع ویروس کرونا در ناو هواپیمابر «تئودور روزولت» با مثبت اعلام شدن تست ابتلا به کرونای ۵ ملوان در این ناو، موج نگرانی مقامات آمریکایی شده است. این ملوانان در حال حاضر از این ناوهواپیمابر خارج شده‌اند.

موج دوم شیوع ویروس کرونا در ناو تئودور روزولت زمانی آغاز شد که فردی که پیش از ورود مجدد به ناو تست کرونای وی منفی بوده،‌ یه یکباره با علایم مربوط به کرونا مشاهده می‌شود و با انجام تست مشخص می‌شود که به کرونا مبتلا شده و ۴ نفر که با وی در ارتباط بودند نیز از ناو خارج می‌شوند و پس از تست از آنها، مشخص می‌شود که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

اخبار موج دوم احتمالی شیوع ویروس کرونا در ناو هواپیمابر تئودور روزولت در حالی منتشر می‌شود که دو ماه پیش حدود یک هزار و ۱۰۰ نفر از پرسنل این ناو به ویروس کرونا مبتلا شدند.

پس از موج اول شیوع کرونا در این ناو، ۴ هزار نفر خدمه این ناو در جزیره گوام مستقر شدند. مدتی بعد ۲ هزار نفر از خدمه آن به ناو بازگشتند اما ۱۰۰۰ نفر از آنها که همچنان ویروس کرونا داشتند در جزیره گوام باقی ماندند.

روند بازگشت خدمه ناو تئودور روزولت به آهستگی و با دقت انجام شد. خدمه در حالی که دستکش و ماسک داشتند و پس از آنکه دو بار تست ابتلا به کرونای آنها منفی اعلام شده بود در اتوبوس‌های ضد عفونی شده به ناو بازگردانده شدند.

اولین شیوع ویروس کرونا در ناو تئودور روزولت به اخراج «برت کروزیر» فرمانده این ناو منجر شد. وی طی نامه‌ای به مقامات آمریکا درباره شرایط حاد شیوع ویروس کرونا در این ناو هشدار داده و از آنها خواسته بود که اقدام سریعی در این باره انجام دهند. درز این نامه به رسانه‌ها در اواخر ماه مارس (اوایل فروردین) منجر به اخراج این فرمانده شد که وی نیز به ویروس کرونا مبتلا شده بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.